Honeys vecka

Måndag
Äntligen stallet igen! Var så glad att vara hemma och är så glad över stallet & alla som står här. :) Red ut med Mia till Rosendal, hårda vägar men förutom en halkning gick det bra. Tjock skorpa mugg, gnuggade mycket med vegebom men fick inte loss den. Hon hade fått skav på borgarna & i manken av 200-gramstäcket så började med bogskyddet. Stretch + yoga efter.
 
Tisdag
Julpyntade äntligen! Fick bort hela muggskorpan med Vegebom. Honey fick vila.
 
 
 
Onsdag
(Johanna sjuk) Mjukgörande på ridbanan; mycket svängar, serpentiner, öppna & volter. Gick lite sämre åt höger men det släppte mot slutet. Stretchade lite sämre på vänster sida sen också. Tror dock inte det är nåt speciallt. Pigg & rätt arbetsvillig. Övade även på trängande tygeltag. Hon tyckte inte att det var så kul att hålla på och snurra men hon var duktig. Red med sadel för första gången sen Augusti (Johanna har dock ridit med den också), den känns fortfarande trång men får verkligen noll reaktion varken före eller efter ritt. Måste få den kollad snart.. All muggskorpa bort med vegebom idag med, tvättade även med Hibiscrub idag. 
 
Torsdag
Red på ridbanan med PeeWee och tanken var att vi inte skulle göra så mycket alls eftersom hon ännu inte är helt bekväm med tygeltryck med bett. Det gcik bra att hålla på första läderplutten på tyglarna men på andra blev hon väldigt grejsig och vi stod stilla mycket tills hon slutade hålla på. Jag är lite osäker på om det är bästa att göra på detta sätt eller inte. Vart lite småslarvig med att använda det på senaste, måste blir bättre på det, i synnerhet när vi ändå bara mest skrittar nu och jag ändå knappt ens tar i tyglarna. Mot slutet gick det lite bättre men jag var supermissnöjd efteråt och hon med, hon var jättesur innan och det var inte ens dag vi skulle ridit på banan men det var superdimmigt ute så pannlampan skulle vart värdelös.. Ev lite bättre med högersidan idag. Fick bort all mugg med Vegebom. Stretch + yoga efter, märkte inget speciellt på nån sida.
 
 Jultäcket blev lite stort men what the hell, det är inte jul så ofta :)
 
Fredag
Efter gårdagens flopp var jag superbrydd hela dan men när jag kom till stallet var Honey på bättre humör (tack gode gud att hästar släpper saker mycket snabbare än man själv som bara ältar och ältar..), vi red ut mot Göranstorp. En mysig, kravlös ridtur som blev lite kort pga att jag blev mörkrädd och tyckte jag hörde ljud i skogen och att Honey tittade och lyssnade bakom oss så mycket haha :) Men exakt en sån ridtur vi behövde. All mugg bort med Vegebom, även Hibiscrub idag med. Stretch efter.
 
Lördag
Helena hämtade mig kvart över 10, sen åkte vi till Hööks där jag köpte en burk Vegebom + broddar så vi har sen när det är dags. Efter en tur på Rusta & ICA åkte vi till stallet, jag åt lite frukost och hämtade sen Honey. Vi fixade rätt snabbt och for ut med ryggsäckar och knivar, först red vi Varggropen och det märktes att Honey tyckte det var jättekul att ta en annan väg än bara de vanliga tråkiga. Måste försöka ta nån även fast det är mörkt på kvällen men man hinner inte så långt när man skrittar heller. Skulle vara Varggropen då men det är inte så kul att rida i skogen i beckmörker.. Det var första gången Helena red på 1 månad så hon var glad & Sudden var glad. Vi tog en trav (ja! vi travade!) upp för galoppbacken och Honey tyckte det var superkul även om hon flåsade lite efteråt. Sen red vi genom skogen till bakom Stenhugget där de röjt träd och då i synnerhet gran som vi var ute efter. Vi hoppade av där och skar grankvistar, Honey hade supertråkigt. Jag red tillbaka men vid vägen hoppade jag också av och gick hem. När vi var hemma hade vi vart ute 2-2½ timme! Stretch efter, märkte inget speciellt. Kände ingen mugg alls idag men då hade jag ju fått bort den på fredag kväll och tog in henne vid ½12 nånstans så det var nog inte så konstigt. Ny Vegebom på som skyddade dock. Superhärlig dag. Sen gjorde vi sysslorna och pyntade upp riset. Jag satte runt Honeys metallstänger vid fönstret + gjorde tre ruskor som hänger längs med väggen till Walentinos box, min tanke är att hon då kan låta bli fönstret ett tag och ta av dom först.. :) När vi kom hem var klockan 16:45! Heldag men det var sååå skönt också. 
 
 
Och lika skönt idag med helledig dag faktiskt. Hade tänkt åka till stan & julhandla men jag tror jag nöjer mig med Väsby Centrum idag, Stockholm får bli nästa helg. Ska åka och träna också, gud vad skönt.