Måndag

Rätt bra dag igår, det var lugnt tempo på jobbet och i stallet, Honey hade grisat i sin box nåt så innåta.. Trotsade kylan och red ut en halvtimme. 

Hon har fått ett sår på vä bak, på utsidan av ballen. Jag tänkte först att det skulle vara balltramp när jag läste det i dagboken men hur trampar hon sig på UTSIDAN? Dock ej helt förvånad om en säger.. Såret var dock torrt och hon inte varm så vi red ändå. 

Har inte fått ut mina täckisar än men det gick OK i bara ridkjol, tog även regnjackan som extra vindskydd. Håller mig så himla varm i barbackapadden ändå. Honey toookpigg och ville springa, men det är hårt/is överallt.. Hoppas att vi kan ridhusa på Nyårsdagen så hon kan få springa av sig lite iallafall.

Jag tog panikledigt på fredag för jag kände att jag inte ORKAR. Som tur var gick det bra, så nu är det bara idag och sen 5 dagar ledigt, jobba halvdag, ledig en dag. Annat Yay: Kunde byta body buttern på Body Shop till en som luktade Hallon + köpte nya ElfQuest-samlingen. Jag visste inte hur gärna jag ville ha den förrän jag inte fick den, det är alltid nåt på min önskelista som är så. 


Åh vad fin den är! Och den sträcker sig ända till Quest's End! Hoppas verkligen att de ger ut hela serien i dessa tjocka samlingar, jag saknar ett antal nummer efter mitten.
Linda L

Åh den där läste jag när jag var liten! Vi hade en "bok" hemma. Älskade den. Var finns de att köpa? Tack för tipset! Måste ha. :P

Svar: SF-bokhandeln :)