Gråmulen & regnig lördag, på alla sätt & vis

Har inte haft nån vidare dag. Dan började trevligt, följde med Josephine & gav morgon och efter frukost & fix gick vi ut i skogen och tömkörde en timme; mot vändplan - uppför lilla klätterbacken - genom skogen till Göranstorp - hem. Sen fikade jag lite till, impregnerade hennes gröna täcke som jag tänkt att vi kan ha som reservtäcke om det blå är för blött nån dag, städade ena garderoben. Lade bara in schabraken & lät det andra vara så hyllorna fick torka helt där. Bar ner alla reflexsaker så de är där vid behov. 

Idag var bensåret helt torrt, ingen vätska varken på ytan eller som hade gått "in" i plåstret! Nu får det sitta på bara som skydd mot smuts tills skorpan far av, och sen kan jag snart friskförklara hennes ben! Vill att skorpan ska komma av och det är helt hud innan vi rider men det känns som att det är extremt kort tid kvar nu, senast nästa helg tror jag.


Blev lite irriterad sen men orkar inte skriva om vad. Johanna kom när jag var nästan klar så jag fick skjuts hem av henne. Vi skulle ju fixa med försäkringspapprerna idag men GIVETVIS så hittade jag inte ena behandlingsbeviset & eftersom Johanna ska skriva under det var det alltså ingen ide. Suck! Måste ringa Distriktarna på måndag & se om de kan skicka ett nytt. Blir så trött på mig själv! Tog istället ett bad och sov två timmar. Nu sitter jag på pendeln eftersom jag ska in till stan & se liveframträdande av en av mina favoritpodcasts, Welcome to Night Vale. Det blir nog superkul iallafall!



Linda

Snygg rumpa =)

Svar: :)