Å ena sida, å andra sidan

Brottas med om jag ska ringa veterinären imorgon eller inte. Det är inte sämre, men jag vet inte om det är bättre heller. Jag är så osäker. Jag skulle höra av mig om det blev gråare (har det inte blivit), växt in mer blodkärl (kan jag inte se, och börjar bli osäker på hur mycket det var från början). Däremot vet jag inte om det blir bättre heller. Det är ju liksom alltid dåligt direkt, det är typ nu efter 5-6 dar man börjar kunna se. Det som är annorlunda från förra gången är att denna gång har det inte runnit lika mycket från ögat, förutom lite just efter man satt salvan men det har ju sin förklaring. Och idag hade hon ögat öppet som om hon var helt frisk. Men jag vågar inte hoppas att det är bra, för sist hade hon också börjat öppna ögat mer.. Men inte lika mycket som nu..
 
Jag tror inte att det är nån fara att vänta tills nästa vecka som planerat men jag är ju heller ingen expert och börjar liksom tvivla på mina egna minnen och hur det såg ut där. Och det ser så annorlunda ut där, i bra ljus och med sedering, jämfört med hemma i halvskum kväll och häst som är lite överpigg och rör sig. Hon fick mer sedering sist också vilket gjorde att jag fick stå och hålla hennes huvud hela tiden, och inte riktigt såg lika bra heller. Nä jag blir inte klok. Är det dumt att vänta? Fast hon verkar piggare och det rinner inte lika mycket och hon verkar liksom nästan frisk i ögat men är lite grå o har vissa blodkärl. Är jag bara nojig? Ja förmodligen. Eller? Åh jag blir tokig! Jag kan förmodligen inte ens få skjuts om jag måste åka dit på torsdag, så spelar det ens nån roll? Är jag dålig om jag inte ringer? Är det bättre att jag ringer? Jag tror det är okej men jag är rädd att vi kommer dit den 7:e och att hon säger att jag borde hört av mig.. Blir vansinnig snart.
 
Hon fick gå ut en timme idag medans jag fixade, fixar åt Walentino jämna måndagar så det tar lite extra tid. EN sak går iallafall bra och det är att bensåret hade vätskat jättelite sen igår! Iallafall nåt som läker som det ska.
Linda

Du kan ju alltid ringa och fråga. Och då kommer dom säkert att säja att du kan avvakta eftersom att det inte har blivit sämre.
Men det är alltid bättre ringa en gång för mycket annars grämer man sig så.

Svar: Mmm sant