En hel jobbdag

Dagens mat:
- 2 te
- 1 kopp Lemsip
- 1 plommon
- 1 nektarin
- 2 mackor med linspastej
- 6 små jordgubbar
- 10 nötter
- En stor skål lins/potatissoppa
- En vegoburgare hemma (med bröd)
 
Helt sjuuukt mycket! Eller nja, helt sjukt lite. Men för att vara jag senaste 2 veckorna. Efter linssoppan var jag så mätt att jag nästan dog, det var som om jag käkat på Texas Longhorn. Hur snabbt kan magsäcken dra ihop sig? Jobbet hjälpte till att få upp aptiten, lite. Men alla var ju "åh hur har semestern vart" och jag får svara "skit, min häst är sjuk".. Jag började nästan gråta när jag på vårt morgonmöte snabbt skulle förklara varför jag kan vara lite tyst och kort kommande dagarna. 
 
Det som var "bra" var att jag kunde utnyttja det faktum att jag är så långt från stallet på ett positivt sätt, jag kunde trycka ner oron med att tänka att "jag är ändå så långt från stallet nu, jag kan inte göra nåt". Men illamåendet var där hela dan, och mot slutet fick jag spänningshuvudvärk. Hade lite svårt att somna igår natt + att jag jobbar in luncherna denna vecka för att slippa ta semesterdag nästa vecka när vi ska på återbesök på Strömsholm (det blev 23/9 istället för 30/9 pga att det var den dan jag kunde få transportskjuts men det gör inget, är lite orolig att Fucithalmicen ska ta slut så jag åker hellre lite tidigare) så jag slockande som ett ljus på pendeltåget hem. Fick kämpa för att inte grina i bilen till stallet och att inte springa in och kolla henne. Och där stod hon och bara "åh jaha du är här". Just nu är "inte sämre" bra för jag får inte se såret så mycket för henne. Det jag kan se är att inuti ögat är det fin färg, och hon "gråter" inte så mycket. När jag ser nåt är det fortfarande stort och ibland grått men jag går mycket på hennes humör, insidan av ögat & tårar nu. Nu ska hon bara läka en vecka så hoppas jag att jag kanske kan börja se nåt i slutet av denna vecka utan att hon stänger ögat (för att hon är less på att man är där och pillar).
 
Oron kommer inte försvinna och jag vågar inte hoppas förrän hon är helt bra och några veckor till, så så länge lever jag på "iallafall inte sämre". Hon får fortsätta stå på box. Hon var lite springig i benen idag men jag hade Walentinofix idag och sen gick vi upp till banan med Helena & Sudden och Josephine & Grann och övade lite Trab. Stå stilla på matta och stanna mitt över bommar. Gick rätt bra trots halvblind, däremot tyckte hon det var lite jobbigt när Grann & Sudden for runt henne på sidan där lappen sitter över ögat. Hon fick beta en del ute också. Imorgon tar vi Varggropen igen. Maten verkar funka också (för henne alltså), jag hoppas jag kan vara lite mer avslappnad imorgon på jobbet (men lite orolig är jag nog ändå).
 
Morgontemp + salva och hejdå strax efter 6 i morse..
 
 
Trab. Mysko matta, men det gick bra!