Foder & podcasts

Jag har ju skrivit lite om hennes mat tidigare, hon är inte överförtjust i tillskotten & örterna så jag har testat lite fram & tillbaka. Primeron äter hon glatt, munkpepparn är jag lite tveksam på om hon gillar eller inte, ringblomman är hon inte jätteförtjust i och definitivt inte foderjästen. Efter lite test & olika varianter fram och tillbaka går allt dock ner blött. Jag har testat lite olika varianter på morgonen för att ha det torrt, flyttade mineralerna dit så det skulle bli mer pellets men det funkade inte heller, hon petar ur primeron men lite lämnar hon och det är mest ringblomma hon lämnar (trots att jag drog ner på den), munkpepparn är svår att se eftersom den är så liten men jag vill inte riskera att hon inte äter den, så det får nog bli blött till morgon med. Egentligen spelar det ju ingen roll, det är bara enklare om det kan vara torrt tycker jag personligen men det gör inget. Det är skönt att ha nåt annat att fokusera på, det är det enda som hjälper just nu.
 
 
 
Jag lyssnar väldigt mycket på podcasts just nu, det får mig att tänka på annat och bli lugnare, och när jag är lugn mår jag inte illa, och då kan jag känna att jag är hungrig. Detta att jag i princip var igång hela dan igår och bara åt två mackor på morgonen och en vegoburgare vid typ 8 på kvällen.. Men iallafall, podcasts! Jag har legat efter med Värvet och även börjat lyssna på Värvet International som haft två intressanta gäster; fd porrskådisen Sasha Grey (jag känner dock främst igen henne från när hon spelade en version av sig själv i Entourage som Vincent Chases flickvän i sjunde säsongen, och från filmen The Girlfriend Experience) och författaren James Frey, som bl.a. skrivit boken Tusen små bitar (& uppföljaren Min vän Leonard). Tusen små bitar presenteras som självbiografisk, men det kom senare fram att mycket i boken är fiktivt. För mig spelar det ingen roll, boken är väldigt bra oavsett och James Frey en väldigt intressant person. Jag hittade boken i soprummet på ett gammalt jobb där den låg slängd och blev förtjust i omslaget, sen innehållet. :)
 
 
 
Jag lyssnar även på Geek in the City Radio, en populärkulturpodcast som drivs av mina vänner i USA; Aaron, Scott, Dan & Kielen. Jag har hamnat lite efter med den med så jag har en del att lyssna ikapp vilket är perfekt nu. Den är extra trevlig eftersom jag känner dom och ofta saknar dom och vill åka och hälsa på (det är tre år sen jag var i Portland sist), så det är iallafall skönt att höra dom. :) Mina tre favoritpodcasts är nog dels podcasten som görs av radioprogrammet PP3, där programmet klipps ihop utan musik. Älskar Linnea & Sara! Sen kommer Welcome to Night ValeTill slut kommer någon att skratta, den senare en humorpodcast där div komiker sitter och pratar om allt möjligt. Den tidigare är en fantasy/skräckpodcast som berättar historier från den fiktiva staden Night Vale där allt möjligt konstigt händer. Vill man testa den är första avsnittet väldigt bra, gillar du det kommer du gilla resten av serien. Det kommer ett avsnitt varannan vecka och de är uppe i 53 avsnitt nu. Jag rekommenderar att lyssna på kvällen när man ligger i sängen i ett mörkt rum, jag kan inte göra nåt annat när jag lyssnar på den för då blir jag för distraherad. Dock får man ju inte somna :) I Oktober ska jag på ett liveframträdande med Welcome to Night Vale som kommer till Stockholm under sin Europaturné, är så vansinnigt pepp på detta!