Himlen på jorden: San Diego

En av mina absoluta favoritstäder i hela världen är San Diego. Jag har bara vart här två gånger men det känns som fler. Första gången var en vecka 2009, sen åkte jag tillbaka en knapp vecka 2010, för att fira min 28:e födelsedag där. Dessa bilder är från den resan. Drömmer mig iväg just nu..
 
 
San Diego sett från den vackra halvön Coronado.
 
 
 
Längtar tillbaka. Det här är ytterkanterna av Horton Plaza, en underbar shoppinggalleria.
 
 
Här åt jag min 28:e födelsedagsfrukost, det var SÅ gott.
 
 
 
 Till frukost åt jag röra med getost och soltorkade tomater, potatis & scones.
Kaffet ovan kallades Cinnamon Bun A Go Go.
 
 
  
På Coronadobron ut mot Coronado. Som att köra rakt upp i himlen! :)
 
 
 
Inte världens bästa kort för jag kollade på vägen och fotade bara lite hejvilt åt sidan.
 
 
Älskar den här bron! 
 
 
 
Strand på södra sidan Coronado, nedanför det berömda hotellet.
 
 
.
Hotel Coronado.
 
 
 
 
På Orange Avenue ligger Moo Time, en fantastisk glassbar med 50-talstema!
 
 
 
En av mina favoritsaker att göra på Coronado är att cykla runt och kolla på alla hus, inget är det andra likt.
 
 
  
Hillcrest, i norra San Diego. Det är San Diegos Södermalm, kan man säga.
 
 
Fantastiska Crest Café som jag har ätit på flera gånger.
 
 
 
Ute i Point Loma, där första personen som kom till San Diego klev i land.
 
 
 
 
 
 
Militär begravningsplats, här ligger militärer & deras makar ända från Koreakriget & båda världskrigen. Det är en makaber skönhet över denna plats.
 
 
   
 
 
 
Pacific Beach i nordvästra området utanför centrala San Diego.
 
 
Market Street i Gaslamp District, som vart min "hemadress" båda gångerna i San Diego.
Jag hoppas vi ses igen, nån dag.
Linda

WOW!!!

Svar: Eller hur <3