Tips: Väck liv i fuskpäls

Jag har tre kuddar i fuskpäls som en gång i tiden var fluffiga och mysiga. Sen tvättades dom. Som allt annat i fuskpäls "tovar" det ihop sig och blir inte lika fint, i synnerhet som det får lufttorka. För inte alls länge sedan kom jag dock på en smart grej som gör att det ser fluffigt & fint ut igen. Jag vet inte varifrån jag fick idén och jag är säkert inte först att få den, kanske läste jag om det nån gång och sen föll det ur skallen men iallafall.
 

Lufttorkade fluffiga kuddar + räddaren; en hårborste för långhåriga djur. Kamma.



Det är verkligen helt sjukt vad fint det blir. Plötsligt minns en varför en köpte kudden.


Kammad vs Okammad. Lite ludd försvinner från kudden men det är så obetydligt.



Den här kudden torktumlades men som ni ser blir den ändå finare med lite kammaning. Voila!