Måndag

I måndags jobbade jag halvdag och for sen till stallet. Pratade med Josephine och sen kom Hovis-Torbjörn och från det var det full rulle från tre till åtta.. Nya skor, nya broddar (& fortfarande sula). Sen fick hon in i boxen en liten stund innan ET-Ingela kom. Eftersom det för ovanlighetens skulle var ljust när hon kom (hon kommer normalt på kvällen) kunde vi ta rörelsekoll ute så jag skrittade och travade henne, hon var superpigg så jag fick ta traven två gånger hon det gick sådär men Ingela var nöjd med hur hon rörde sig. Sen kollade Ingela henne, jag sa vad sadelmakaren sagt och visade var men hon tyckte inte att det fanns något där. Möjligt att hon var lite hård där bossorna vart men fastän jag pumpade henne tyckte hon inte att jag skulle göra nåt speciellt utan bara rida på. 

 

Hon fick magnettäcke som vanligt, sen klämde Ingela på henne men hon fick lika mycket beröm som sist, enda är att hon är lite tjock men det är ju ingen nyhet. Hon fick lite akupunktur på de punkterna och en till, jag vet inte om det behövdes eller om hon bara gjorde det för att lugna mig ;) men ja. Tycker väldigt mycket om Ingela och börjar våga fråga mycket mer. Mycket är mest att vänta och så sitter vi och pratar om ditt & datt under tiden, hon är så trevlig. Jag frågade om att jag känt en liten ansamling av nånting nära mankammen som jag trodde var en fettansamling och jo det var det ;) men inget att vara orolig för utan den skulle försvinna med motion. Jag har även funderat lite på hur hon är i nacken eftersom hon ofta gillar att man masserar där runt om men Ingela sa att det bara var skönt precis som vi tycker, hon kände inget där. Jag hade kanske tänkt köpa en BoT-mössa men nu ska jag nog inte det. Hon ordinerade oss att rida på så mycket som möjligt så nu är sista kollen gjord och sista hindret – sadeln – borta. 

 

Känns helt vansinnigt. Jag vågar inte säga att allt är slut nu för då händer väl nån annan skit, men.. ÄNTLIGEN! Underlaget är fortfarande sisådär såklart men nu är det ju snart mars och våren inte alltför långt bort. Ser väldigt mycket fram emot att få jobba med henne och fokusera på arbetsupplägg! Jag hade ju tänkt det sen dag 1 och här är jag nu, nästan exakt ett HALVÅR senare. Våran otur alltså. Blä. Nu får det räcka med sånt för oss. Nästan alla var i stallet och det var så mycket folk överallt och jag älskar det. Honey blev jätteglad under Ingelas behandling och tyckte det var skönt. Hon var syur när jag tog in henne för skorna men när jag tog in igen för kvälls var hon jättemysig och det är hon inte alltid i hagen, i alla fall inte nu i vinter, hon har vart ganska surig senaste tiden.