Torsdag

Igår red vi till Göranstorp. Glömde pannlampan men vi såg hyfsat ändå. Det var snö & småis på vissa ställen men vi hade bra fäste och det lyste upp lite. Körde 50/50 skritt/trav dit, hon var lite flåsig första traven en sen gick det bra. Hemåt tog vi en liten galopp på barmark och sen trav men hon ville bara springa och blev för brallig så det blev rask skritt hem istället. Hon var lite svettig efter, bra! Nu ska hon få jobba av sig magen.

 

Sadeln åkte fram lite, men jag hade spänt sadelgjorden för löst. Det var första gången med nya sadelgjorden och det tar alltid ett tag för mig att ”rida in” en ny sadelgjord (antingen om gjorden är ny eller om jag t ex ridit en ny häst). Den här har resår på båda sidor (vilket förra inte hade) så det ska mycket till att kunna dra den för hårt, men jag är ändå lite feg. Dock snurrade sadeln i galoppen (eller brallningen..) så jag måste dra den lite hårdare, hade dragit tre hål på vardera sida igår. Ska se om det räcker att dra fyra på ena sidan idag, tror det borde göra det. Det är bara prova sig fram. Annars verkar sadelgjorden ändå göra som den ska och hålla bak den för ända framme var den inte ändå! Jag känner mig positiv. Dessutom är hon som sagt tjock just nu vilket såklart gör det svårare, när hon får en mer rimlig buk kommer den inte naturligt leta sig framåt heller. Det ska nog bli bra till slut! 

 

Idag tänkte jag intervalla, det brukar hon tycka är kul. Först tänkte jag ta 8-stegintervaller och sen 5 minuters-intervaller. Vet inte riktigt var, kanske mot Rosendal men vi får se. Det är min kväll ikväll så jag gissar att ingen annan kommer vara ute och då har jag inte bråttom heller. Imorgon är det CR-lektion klockan 15 så jag ska ta en välbehövlig sovmorgon först. Om jag inte vaknar för sent ska jag nog gå på Skopan också och se om man hittar nåt kul. Är inte riktigt ute efter nåt förutom en ram i en specifik storlek, men man vet ju aldrig.



Tio i sju igår morse. Ljuset!