Årsresumé 2014

Årsresume för 2012 + 2013 finns i gamla bloggen
 
JANUARI
 
 
Jag var toksjuk i början av Januari, hade Streptokocker kvar från halsflussen som gav mig huvudvärk from hell/migrän, så jag inte orkade gör nånting. Mamma kom och hälsade på men tog bara hand om mig eftersom jag mådde så blä. Honey hade inte supermycket kondis/muskler efter isig start på vintern men var igång. Valle flyttade :( Jag har inget minne av det men bilderna säger att det var lite snö iallafall. De flesta i stallet gjorde en uteritt tillsammans, det var superkul. Jag vann ett träns från Mountain Horse. Just det, det kanske vi skulle ta och använda nån gång :) Just nu hänger det bara hemma hos mig och är fint. Honey började bli starkare i traven mot slutet av månaden och jag använde Runkeeper rätt mycker när jag red - måste börja med det igen!
 
 
FEBRUARI
 
 
Jobbade mycket i fältsits för att öva min balans. Vi red i ridhuset en gång men det gick skitdåligt. Nu i efterhand vet jag att vi hade två storlekar för stort bett så det var kanske inte så konstigt att det gick som det gick. Kämpade på med galoppfattningarna men kom inte riktigt nånstans. Gymmade för första gången efter 2 månaders jul & sjukdom, kom in i en springperiod och sprang med den jättebra appen C25K. Pissväder med slask & is förhindrade något vettigt arbete. Johanna & Bettan hittade en död man i en bil på en av våra ridvägar (!). ET klämde igenom Honey som hade en låsning höger bak. Min fd medryttarägare Malin fick sitt andra barn. <3 Jag skulle på GröntKort-kurs men det blev inte av. Försök att hitta bett till Honey gick inget vidare. Honey & jag red 16,4 km (runt Edssjön) för en välgörenhetsgrej där man skulle "samla ihop" en viss stäcka. Fick kammoridbyxorna från Hööks av mamma <3 Började planera för Rikset på sommaren, var superpepp. Skrev många inlägg om ridpass där man verkligen jobbade på saker, haha, känns som en utopi just nu? ;) Men förhoppningsvis kommer det väl.
 
 
MARS
 
 
Åkte på Game of Thrones-convention och hade superkul med fina vänner, var i England nån dag innan och bodde hos mina Londonbästisar Steve & Susie. I mitten av mars fick Honey sträckningen i höger fram så det var väldigt lite hästande förutom att jag planerade Rikset på heltid. Gick på en föreläsning med Bea Uusma om hennes fantastiska bok Expeditionen - Min kärlekshistoria, tränade bra och planerade även för Kents vårturné. Köpte min Uhipkjol och mot slutet av månaden insåg jag att det inte blir nåt Riks för oss 2014. Åkte och red på Maddes häst Mondrian.
 
 
APRIL
 
 
April var rätt händelselös. Vi promenerade Honey för hand (jättetråkigt tyckte hon), jag såg Tinne Wilhelmsson på Hemköp och nästan dog. Åt påskaftonsmiddag med Anders & Helena på torpet. Red en fin travare som hette Turbo. Honey fyllde 13, jag tränade bra och 26 april red jag henne för första gången på henne sen 8 mars. Haha, känns sjukt kort nu efter benet/ögat men då var det en eeevighet när jag inte var ute varje dag. Våren satte in på allvar och jag började nörda ner mig i att släktforska Honey.
 
 
MAJ
 
 
Tillbringade Valborg i Göranstorp med Anders, Helena och en massa andra. Såg Kent i Oslo, Göteborg & Köpenhamn. I Göteborg blev jag utvald att med tre andra fans intervjua Kent för GP. Artikeln blev aldrig publicerad mer än en notis på deras hemsida men det var inte så jäkla viktigt för mig, det var ju grejen som var roligast. Honey fick ett litet sår i pannan men det läkte snabbt, hon hade även ut tandläkaren. Jag & Johanna red ut tillsammans (jag på Cytra) och vi började trava Honey. Maj var jättevarm, jag var på AR-clinic och började sukta efter egen häst. 
 
 
JUNI
 
 
Hade Honey en hel vecka när Johanna var bortrest och fick även frågan om att ta henne på foder. Hästarna gick ut på bete och det är inte min favvotid för man träffar aldrig nån i stallet om det inte är förut bestämt eller av en slump. Lekte lite med bommar & koner. Såg Kent i Göteborg & Stockholm. Badade en hel del med Honey och så kom Sanna & Cocktail på tur. Var i Luleå en kortis, hälsade bl.a. på Linda & fick rida fina Stråla. Bra ridpass med Honey. Var sjuk i tre veckor (minns inte vad men säkert förkyld).
 
 
JULI
 
 
Tokvärmen kom och knockade alla. Honey blev snubblig i värmen och hästarna var vanisnnigt angripna av flygfän. Mycket badande. Hemma låg jag mycket på min kära balkong. Var i Norge & såg Kent, en helvetesresa utan dess like som jag ångrar att jag gjorde (!). Fick även fortkörningsböter. Det var skitkonstig stämning i "stallet", alla jag mötte var sura och sa olika saker om olika personer varje gång jag såg dom och ingen pratade med ingen. Hoppas det inte blir så i sommar igen.. :/ Det blev officiellt att jag tar Honey på foder.
 
 
AUGUSTI
 
 
Jag kom in i en springfas, badade med Honey (satt inte bara på) vilket var otroligt mysigt, och började fundera på hur sadeln satt. Frida flyttade från stallet :'( och Honey var supertrött från alla flygfän. Jag & Bettan for och kollade på Mack Lobell på Solvalla och Honey fick såret på ögat. Jag började göra mig redo för att ta över henne och då fick hon bensåret & sen ögat som aldrig läkte. Åt många trevliga middagar med Anders & Helena på Göranstorp. <3 :)
 
 
SEPTEMBER
 
 
Jag hade "semester" första två veckorna vilket enbart gick åt att ta hand om Honey med bensåret & ögat. Honey fick på sig skor och det gick bra. Efter tre vetbesök från Distriktarna åkte vi till Strömsholm 12 sep och jag ångrar än idag att vi inte åkte direkt men man lär ju sig. Anders fixade min cykel, vi fixade i Vinterhagen och jag fick låna Volvon av Anders & Helena. Hade mest bara panik denna månad och gick ner 4,5 kilo för att jag knappt åt. Honey fick boxvila efter Strömsholm, vid återbesöket 25/9 hade det läkt lite, men inte som det skulle så det blev ny behandling.
 
 
OKTOBER 
 
 
7 oktober fick hon ögat friskförklarat på Strömsholm! Annars var det mest en återhämtningsmånad mitt i hösten. Började tömköra henne så smått. Hade ET ute. Lite täckesbestyr.
 
 
NOVEMBER
 
 
Moltas & Camitza flyttade in, 2 veckor senare kom Leo. Red Honey första gången 8 november (för första gången sen mitten av Augusti tror jag). Var på Anders Ericsson-clinic om tömkörning med Mia & Josephine. Beställde Rambo Vari-Layertäcket. Jag fyllde 32 & blev bortskämd av mamma <3 Vaccinerade Joe, såg Mockingjay och var i London med mamma.
 
DECEMBER
 
 
 
December var lite sisådär. Hade världens julfeeling men stallet var lite bök pga täckesbestyr, Honey var lite småsurig. Fick äntligen sadelgjorden till min ride on-pad så det blev mycket ridning i den. Hade en perfekt jul i Luleå, fick många fina julklappar. Köpte platt-tv & skaffade Netflix.