Utvärdering: Uhip Ridkjol

 
Hur skitig den är kan ju visa hur mycket jag har denna :) Jag har långkallingar & ridbyxor på vintern men fryser alltid lite, och man vill inte jämt ha täckisar (och det är lite FÖR varmt med bara nån minusgrad). Jag älskar verkligen denna. Har redan haft sönder den men den är helt kanon, har den hela tiden, inklusive vid ritter. Det enda som jag kanske inte tycker funkar tillfredsställande är bengrejerna inuti som ska hålla den på plats, jag tycker det funkar lika bra utan och att de lossnar om man har dom. För mig funkar det bättre att inte ha dom på marken, och ska jag ha dom till häst spänner jag ihop dom när jag sitter på hästen, inte innan.
 
Den är så jäkla smidig och trots att jag till en början tyckte att den kändes lite tunn så räcker den (jag har Arctickjolen på 160 gram).
-10 till -15 blir den lite sådär, OK om man själv t ex går eller rider aktivt men inte bara för att skritta ut 40 min. Testade den i -19 när jag var i Luleå men nehej, det funkade inte. Men den ska ju inte ersätta täckbrallor utan är mer ett mellanplagg mellan att bara ha långfillingar & att ha täckbyxor. Jag säger tummen upp för Uhip. Enda minuset är såklart priset, jag köpte min på rea i våras. Skulle gärna ha en Arctic Sport Phantom-kappa! En för i stallet och en för hemma.. ;)