Hovar & oväder

Jag funderade så mycket fram och tillbaka på hur jag skulle göra med skor nu i sommar. Var inne ett tag på att testa utan skor bak men det blev inte pga skada och att jag ville vara säker på att kunna rida. Jag funderade även på att ta en kortare period (normalt kör jag på 7 veckor) men det blev så att hovis hade semester och var tillbaka exakt 7:e veckan, vilket är nästa vecka. 

Jag har kollat hovarna noga senaste tiden, länge har det vart exakt på gränsen men OK, igår hade hon dock blivit lite överväxt på höger bak. Inget som påverkar nåt särskilt men det hade nog vart bättre med 6 veckor denna gång om inte 5. Hovarna växer ju mer på sommaren. Har messat hovis och frågat om han kan komma i början av nästa vecka istället för torsdag, men det är såklart fullt. Men det ska nog gå bra ändå, bara en dryg vecka kvar. Däremot tror jag vanliga 7 veckorna funkar nu när vi är mitt i betet sen, så detta blir min sista hovis med henne. Lite sorgligt med "sista.."-saker. Tänkte på det sista gången jag mockade åt henne i Maj. Men men. Inte sorgligt för plånboken iallafall.

Regn och oväder på gång, får se om jag hinner ut innan det kommer. Min värdelösa väderapp säger att det är sol utan moln & 20 grader. Tempen på biblioteket säger 16 och himlen är täckt med mörka moln.. Ser iofs bättre ut bort mot stallet men tveksamt om det får hålla i sig.. Just nu verkar molnen stå stilla men jag är tveksam. Ska iallafall ut och kolla henne så får vi se sen om vi kommer ut eller om jag får hänga på torpet tills bussen går tillbaka.. Bäst att ta med en bok ifall att.

Jättesoligt