Veckans träning

Såhär ser planen ut för veckan för mig & Honey:

 

Måndag: Ridning 45-60 min

Tisdag: Ridning 45-60 min

Onsdag: Johanna Honey, jag jogg 30 min på morgonen + 60 min yoga på kvällen

Torsdag: Tömkörning 45-60 min

Fredag: Ridning/Tömkörning 45-60 min

Lördag: Ridning 45-60 min, ev Shape 60 min (om jag får ihop det med bussar osv)

Södag: Ridning 45-60 min, Cykling 30 min, Core 30 min

 

T o m torsdag tror jag det kan funka, det är fredag-lördag som är lite tveksam pga att det ska regna från torsdag & framåt. Just därför tänkte jag tömköra på torsdag men väderleksrapporten ändras varje dag så ja vi får se.

 

Men oavsett tömkör jag torsdag, sen är det lite på hur ryggen är på fredag, på lördag borde jag kunna rida hoppas jag. Och Johanna ska bort så jag ska både ha Honey på söndag och vara kattvakt åt henne i helgen. I ”värsta” fall blir det tömkörning tor-lör. Bra för mig isf, om ej så kul pga regn men ja det blir som det blir. Ska verkligen försöka gå på cykling/core-klasserna på söndagar, tyckte det var precis lagom men det är alltid svårt att orka sig iväg på söndagskvällarna.



Igår skrittade vi bara till Manillahagen & tillbaka. Hon var lite seg & knackig i början men slappnade av sen och gick ordentligt så jag tror hon hade lite träningsvärk sen i lördags. I hagen blev hon lite busig och fick ta ett par tre travsteg. Jätterinnig i ögonen men inget sår, nåt litet sår där raspen vart (tror det är samma som går upp). Märks direkt man inte kladdar på allt. Hon var jätteöm under ögonen men tyckte det var skönt att tvätta dom. Lilla skruttan. Däremot blir bensåret lite större igen, dock utan att det är varmt/svullet så jag ignorerar det och låter det vara ett tag till men blir det ännu större måste jag nog sätta plåster på igen. Tänker dock rida på, då det inte verkar ha nån påverkar från eller till. Tror att hon eventuellt kliat sönder det själv, sista dan mes snögg hade hon - eller nån - bitit i den. Vill helst inte behöva bandagera nu men måste jag så måste jag.