Förra lördagen

Kom på att jag aldrig skrev om förra kanonlördagen! Helena hämtade mig på morgonen och så åkte jag och hjälpte henne ge morgon, och fick sen låna hennes bil. Åkte hem och såg the Tudors ett tag innan jag fixade mig och hämtade upp Anna vid Norrviken och så åkte vi till Louises bröllop. Det var väldigt fint & mysigt.
 
 
Sen släppte jag av Anna, åkte hem & åt innan jag åkte till stallet vid fyra. Fixade Honeys box och satte in två spånsäckar, sen tog jag in Honey. Hon åt och jag testade att bara flytta henne genom att putta lite på henne och tog henne sådär lite om ganschen igen och puttade henne lätt framåt. Jag trodde faktiskt inte hon skulle följa med mig eftersom jag tagit henne från maten men hon följde ledigt efter utan varken grimma eller grimskaft <3
 
Hade bara tänkt tvätta hennes vita ben men hade testat Nylanders hästkräm i mankammen och det funkade uppenbarligen inte alls (däremot i svansen!) så jag bestämde mig för att tvätta både man & svans utöver benet. Både hon och jag var ordentligt blöta efter, hon fick gå i flyttbara beteshagen med Camitza ett tag sen.
 
 
Och rätt vad jag låg där kom en bil jag inte kände igen och först tänkte jag inte så mycket på det men sen tyckte jag att jag kände igen den ena personen och så var det min gamla medryttarägare Carina som var på besök! Hon äger Rauen som jag var medryttare på innan Honey, det var bara bra med honom fast han var lite tjock ;) Fina gubben! Han är en sån speciell och fin häst för mig. Så kul att se henne, Bettan har vart upp till Östersund och hälsat på men jag har nog inte träffat Carina sen de flyttade för fyra år sedan (!).
 
Sen tömkörde jag & Honey mot Göranstorp, jag premiäranvände ett schabrak jag har köpt men aldrig fått använda, kände att det var dags. Även om det inte exakt var så jag tänkt använda det. Avslutade dagen med tacos, chips, Eurovision & kattmys. Shit vilken spännande omröstning det var!