151026 - julshopping på Rusta

OBS fotodagbok från idag. När hände detta ens senast?
Fortfarande lite svårt att komma tillbaka till fotodagbokandet, förr fotade jag liksom allt och jag testade lite idag men det känns inte så kul längre med en "artsy" bild på att jag väntar på bussen. Men händer nåt ska jag vara bättre på att ta fram kameran.
  

Jag är sugen på en sån här filt från Rusta en röd hade jag tänkt men det var fel röd! Faan! Den var inte så julröd som den ser ut på bilden utan mer matt röd. Hmm. Ingen annan kändes så julig heller. Har en sån här med USA-flagga som mamma hade som julinredning för några jular den, hon hade teddysidan utåt och sen fick vi ta med filten hem :) Och den är supermysig, både jag & Joe älskar den men jag skulle vilja ha en mer julig. Jaja!



Alltså sorry not sorry men jag älskar såna här. Och man kan ju inte köpa bara EN. Åååh. Tänk renarna på loftgången och en tomte och rådjuret på balkongennnn.. Men nej för de var batteridrivna och jag tål inte sånt. 



Typ såhär har jag tänkt på loftgången men en större än 60cm så förmodligen nån form av riktig buske med ljusslinga.



Tittade mest idag och tog mått på saker. Vill köpa minst ett nät eller en slinga men måste mäta lite på balkong & loftgång och kolla vad jag kan sätta upp var.



Sugen på nåt att sätta upp i mitt lilla fönster i hallen. Denna boll var fin och är ett alterntiv (men kan bli krånglig pga måste hängas upp där inget inns att hänga upp i)



Alternativ 2 är nån av de här fina ljusstakarna, om de passar att stå i lilla fönsterblecket.



Alternativ tre, igen; om de kan stå i fönsterbläcket OCH om de inte är för höga.



Alltså. Denna. SKJUT MIG. Var  himla nära att ta hem den men hejdade mig lite. Men jävlar vad jag vill ha den. De till vänster är normalstora stjärnor.. denna är GIGANTISK.<3



Sen är det det här med julgran. Vill ju ha en fin fejkgran nu, INTE en med såhär långa barr utan en som är mer "svensk" med korta barr.



Alternativet är att skjuta på det tills jag hittar den perfekta och gå lite crazy i år. I know what you think, rosa måste bli min? NOPE. Jag är 1. traditionell men om jag goes crazy vill jag att mina prydnader ska synas så i så fall blir det nog silvrig eller grönglittriga. Måste bara googla runt lite först och bli säker på att en sån jag verkligen vill ha inte finns.



De hade tänt ljusen i "allén" i Infra City nu. 
Alltså <3 Jag ÄLSKAR verkligen julen, var så lycklig och jag blir så GLAD av julprydnader och julmys.



Hem kom jag med detta i julväg: Löpare (eftersom jag snart kommer kunna ta bort min stationära dator), gardiner med hjärtan & domherrar, brandfilt med jultema på ena sidan, inslagspapper med Cars-tema (till Alfons julklappar), 2 servetter & en tunn guldig girlang som jag tänkte kunde användas till att småpynta t ex på toa & i klädkammaren. Om ni minns hade jag samma till Honeys korg i stallet förra julen, jag tyckte den var super. I know, mindre roliga saker än ovan kanske men helheten blir nog bra, och det roligaste som slingor & gran sparar jag lite till med.
Linda

Även om jag bara vill skrika NÄJJE inte julsaker redan!! =P Så kan jag tipsa om granngården, jag köpte en superfin plastgran där. Det var nått år den dock så den kanske inte finns nu men kolla kan man ju. Jag tycker att det är den finaste plastgran jag sett typ nånsin.

Svar: Haha ;)

Tack för tips! :)