80-talet


Ser ju helt sjukt ut idag men jag vet att hästarna ibland stod i den här paddocksizestora "hagen" rätt ofta i stallet jag växte upp i. Tur att saker ändras.. Eller ja. Vissa får ju stå i liknande än idag men de flesta inte och förhoppningsvis inte fyra i samma.
Linda

Tyvärr ser jag väldigt många i små hagar, oftast ensamna dock, pga skaderisk eller what ever, men då har dom ännu mindre yta.
Små jäkla rutor med absolut noll att underhålla sig med.
Jag tycker det är jättevanligt. Tragiskt.

Svar: Jag kanske har tur som inte ser så många såna stall men vet ju att de finns (först skulle jag skriva att ingen hade såna men sen om jag på annorlunda)..

Linda

Det kanske är bättre möjligheter runt Stocholm om man inte är i innerstan.
Min granne här i byn har precis gjort sin hage mindre och har nu 4 hästar på lösdrift i en hage lite lik i storlek hagen på bilden. Suck.

Och så läste jag just det här
http://www.kuriren.nu/Nyheter/ridklubben-fick-ratt-mot-lansstyrelsen-8539621.aspx
Dom har alltså mindre hagar än 10 gånger 30...

Svar: Äh fyfan :( Finns tyvärr många (bl a ridskola här i Väsby) i Stockholm som har det smått men de flesta privatstall har större. Dock är det si och så med släppa in-tid. Vissa kör "när det blir mörkt" på vintern.. >.<