Hästeriet

Jag ska inte säga att det är en paus i sparandet för denna lön var tänkt till bil och även om jag ännu inte behövt lägga mer än första sparade beloppet så är det som sagt en del starträkningar och oavsett vem som kör ner bilen kommer det kosta lite. Novemberlönen går enbart åt USA och sen i December beror det på om jag behöver reparera nåt hål efter det ;) men jag hoppas ändå att kunna lägga i alla fall en liten slant till nästa sparmål efter bilen dvs backup.

 

Jag har siktat på att ha 10 000 som backup/nödpengar och först tänkte jag ha det på ett konto men jag har ändrat mig och tänker istället just nu avbetala ett kreditkort jag har som har 10’ kredit (som jag maxat ur under åren). Det kostar mig ungefär 300/månad utmaxat och min p-plats kostar 250/månad så jag tänkte att om jag betalar av kreditkortet går de pengarna åt p-platsen och så känner jag inte av det lika mycket, och så har jag detta kort som backup. Vilket på ett sätt kan vara bättre för då blir det svårare att gå och nalla av det, vilket skulle vara lättare om det bara satt på ett konto.

 

Jaja bla bla snark pengar. Jag känner mig lite nervös för att allt ska bli dyrare nu när jag måste hitta ett annat stall och när jag har bilen och hur ska jag ha rååååd men det mesta gick ju runt med Honey, att det inte funkade med henne var ju för att det var mycket i början och jag inte kom ikapp, behövde köpa mkt dyrt stoppa om sadel, ET, dyr hovslagare etc etc. Tycker alla andra stall är så mycket dyrare men det var 2700 i gamla och då var jag tvungen att köpa till foder för säg 400 i månaden pga dåligt silage och säg en hundring för örter eller dyl så blir det ungefär 3200 istället.

 

Så även om jag t ex står på Grana som tar 2700 (minus hö/strö) så borde det inte bli allt för mycket dyrare stallhyra där ändå, och eftersom jag förmodligen kan hitta en hovslagare billigare än 1800 då borde ändå månadskostnaden bli mindre på det ordinarie även om stallhyran är dyrare och jag har bil. Sen finns det billigare stall men de är längre bort och jag vill helst inte vara beroende av bil om nåt händer och isf tillkommer ju mer bensin.. aahhh nej jag får bara panik av att tänka på sånt här. Det är ändå ingen idé just nu! Blir ju tidigast slutet av nästa sommar men jag tror snarare ungefär såhär års. Just nu finns väldigt mycket kallblod ute som ska tas ur träning så jag antar att många ser över sånt inför hösten, i slutet av sommaren fanns knappt nån. Mmm ja nä jag får se, först hitta en häst och sen får jag se vad som är ledigt när jag köper helt enkelt, och sen får jag se vidare om det inte är rätt. Tänker jättemycket på var jag ska stå eftersom jag så länge var inställd att jag skulle stå i gamla stallet, men jag vill aldrig mer stå där. Men det är ju ingen idé att oroa sig i förväg som sagt, vem vet vad som finns då. Vet t ex att det finns flera kollektivstall i Rosersberg men inget av de har ledigt just nu. Närmast är Skarvhagen, just nu har de en box ledig men tror det ofta brukar vara fullt där. Vi får se! Mycket händer på ett år.

 

Ska och hämta min yogamatta nu efter jobbet och ett Buzzadorpaket jag fått, hos två olika ombud typiskt nog! Yogamattan har hamnat hos mitt gamla ombud i Sigma av nån skum anledning och Buzzadorpaketet hos mitt vanliga. Åker pendelbussen till Sigma iallafall, älskar den så det var ju ett plus. Och så ska jag kila upp till Anna en sväng sen, det var väldigt länge sen.



Bredvid busshållplatsen ligger ett Ö&B och OMG yay de hade handkrämen jag tänkt köpa för 30:- Nu har jag allt inför USA, bara om jag ska köpa nån present till. Vi får se.