Besök i Seglinge

Igår tog jag bilen låååångt ut i skogen till
Uppsala och hälsade på Elin & hennes Sheldon. Han är 1,5 och söt som socker. Hade med äpplen från jobbet och han åt dom i små små babytuggor, så gullig.

Det var superkul att träffa honom & Elin, och det var makalöst fint ute i Seglinge. Jag vet ju att det inte är långt till sånt om en bor längre bort men jag trivs ju så bra i Upplands Väsby. Och de hästmänniskor jag känner är främst i Norrort och runt Väsby (såklart). Det var en vegansk tjej i Södertälje som letade att dela hus på hästgård med nån och alltså det lät PERFEKT men jag tror inte jag skulle kunna.

Och även om jag inte var onaturligt kär i min lägenhet och gillade Väsby så har jag ändå inte råd att börja pilla in en flytt i allt. Men det är klart att jag tänkt tanken på att nån gång kunna/behöva flytta för hästens skull. Drömmen är att dela gård med nån (hade aldrig haft råd/tid själv) men det är ju ingen som vill det på riktigt. Bonussak med utflykten iallafall var att jag körde förbi några stall som jag trott vart låångt bort och de var inte så långt bort, en kvart med bil bara. En kvart är OK. Sen vill jag inte vara beroende av den till stall om nåt händer, men det är bra att veta ifall där jag vill stå inte har ledig plats när jag köper.