2016..

Jag glömde göra denna i ifjol vilket var tråkigt då mitt 2015 var ett väldigt bra år. Men men. Här är mitt 2016.

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Åkte till Kanarieöarna, dumpstrade och såg Kents sista spelning nånsin.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ger inga löften men det gick skit med årsmålen. Troligtvis främst för att de flesta var ekonomiska mål. Likt 2014 sammanfattar jag 2016 med "det blev inte som jag tänkt mig". Mest på ont dock.

3. Fick någon du känner barn?
Min fd medisägare Yanniqe är nog den enda jag kommer på sådär på rak arm men jag bryr mig ju inte så mycket i sånt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Kent.

5. Vilka länder besökte du?

England, Holland & Spanien/Gran Canaria.

6. Är det något du saknade 2017 som du vill ha 2016?
Gissa.. det börjar på h och slutar på äst. Vill också väldigt väldigt gärna kunna köpa inredningen till min walk in closet.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
17 december (Kents sista spelning).

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Det var nog att jag fick börja köra. Det var verkligen en dream come true att få fräscha upp det och det är så kul. 

9. Vilket var ditt största misstag?
Att galoppera Pärlan upp för rakbanan (där hon brukar vara tittig) - eftersom hon tvärnitade så jag for av och fick min värsta hjärnskaning nånsin.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Troligtvis morgonrocken jag köpte från hostelet i Amsterdam. Den är SÅ jävla skön!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Kent

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att vara i England med mina finaste vänner, att träffa Jenn i Amsterdam, att jag fick så fin kontakt med Pärlan under året, att se Kent live, att vara med David, Beffe & Klara.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Eh har jag vart frisk ens nåt? Var sjuk i Januari (förkyld), Februari (förkyld), Mars (hjärnskakning), Augusti (tappade rösten), November/December (förkyld) plus många olika ångest/oro-må dåligt under året (bl a när mormor fick demensdiagnos & efter Kent)

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2016?
Kent/“Den sista sången”

 

 

15. Mådde du bättre eller sämre under 2016 än vad du gjort tidigare år?
Sämre. Det har verkligen vart ett helt VÄRDELÖST år! Mått antingen fysiskt eller psykiskt dåligt typ hela året.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Träningen (pga sjuk).

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Vara sjuk.

18. Hur var din julafton?
Precis som den ska vara. Väldigt lugn och fin.

19. Blev du kär?
Nej.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Outlander & Walking Dead.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hatar inte.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Bara läst en bok under året som jag knappt rört förrän senaste månaden; Robert Jordans ”Lord of Chaos”. Den är bra. Andra halvan iallafall.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Tror inte jag upptäckt nån ny. Men jag hörde en ny låt med Sääkert! Bara nu i veckan som var så jäkla bra och har aldrig brytt mig om hennes musik innan.

24. Önskade du dig något som du fick?
Träffa Jenn (det var osäkert in i det sista) & nya Ariatkängor.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Häst & garderobsinredning.

26. Vilken var årets bästa film?
Jag säger Deadpool, med reservation för att jag ännu inte sett Star Trek Beyond & Rouge One än. Men jag tror ändå det är Deadpool. Älskade Civil War & Ghostbusters med men Deadpool var liksom bäst.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Skulle till stallet men var helt insnöad utan vinterdäck på bilen, så jag hade bara en mysig dag hemma. Såg TV och åt gott och tog det lugnt.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Träffat nästan alla mina finaste vänner i år då jag var i London i våras, träffade Jenn i somras och vart med Kentvännerna under höst/vinter. Mina tre egna familjer. Det är bara de andra i USA som saknades.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Som vanligt; Office Casual, myskkläder eller stallkläder, haha

30. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner. Jag har verkligen mått skit i år på alla plan och stöttat mig väldigt mycket på mina fina vänner.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj, allt sånt har vart så extremt långt borta. Dominic Monaghan är en gammal favorit i repris som kommit tillbaka på senaste tid av nån anledning.

32. Vem saknade du?
Aaron, som är typ den enda av mina närmsta jag inte träffade i år.

33. Vilken var din bästa månad?
Juli var nog bäst. Jag mådde bäst, var frisk, det var sommar, min brorson var här & jag var mycket i stallet. 

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Såhär i bakspegeln var det ju som sagt rätt korkat att spränggaloppera med Pärlan längs en ny väg. Det var min värsta hjärnskakning hittils, extremt obehaglig då jag en kort stund tappade långtidsminnet och hade minnesluckor. Det har tyvärr gjort mig lite räddare att rida, inte så att jag slutar och jag känner mig tryggare på en stadigare häst. Jag har ju överkommit rädslor förr så jag tror nog jag ska kunna överkomma den här med, på rätt häst.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Kent kommer inte finnas längre. Personligen hoppas jag att jag får må bättre fysiskt, kan träna mer och köpa häst.

 

 
GOTT NYTT ÅR!