Ingen turistridning

Jag tänkte fara och rida på Gran Canaria och det hade vart så kul med deras makalösa natur. I slutändan så blev det dock inte så, då jag kände att jag hade för lite info om stället. Det låg i bergen och jag hade inte kunnat vända i dörren, så jag avstod bara. 


Idag dök deras facebooksida upp i mitt flöde då jag gillat den ifall att jag skulle åka och jag gick in & tittade på den för första gången (gjorde inte det innan utan gillade den bara), och GUD vad glad jag är att jag inte for.

Nedan är ett utval av foton på turister som stället själv lägger ut på sin Facebooksida; nästan alla rids på stångbett, av UPPENBART icke ridkunniga personer (bild 1, 5). Jag tror det är samma häst som har pessoa och det är ju bara hell no för mig in itself men kolla på bild 2 alltså. Katastrofal sits, uppenbar nybörjare, får rida med pessoa och orsakar hästen obehag på denna bild. Igen; detta är bilder stället valt att dela på sin FB-sida. Bild 3 är klippt ur ställets omslagsfoto. För det skriker ju seriöst om ett ställe som väljer att ha ett omslagsfoto där hästen ser ut att visa obehag (ev har bettet draget snett?) och har bettskivorna på samma sida! Fyfaan. Så glad att jag inte for.

Självklart valde jag de värsta bilderna jag såg & ett fåtal hästar reds på enklare bett, men jag behövde inte leta länge för att hitta de här heller. Hade aldrig velat stödja detta ställe. Skulle så gärna vilja åka på hästsemester men det är ju så svårt att veta om det är ett ställe som behandlar hästarna bra. Alternativt de som verkar bra verkar vara på så hög nivå. 

De ser ju relativt välmående ut, om en bortser från den döda blicken hos de flesta. Typ alla hästar på deras FB hade samma uttryck som 4/5.