The stars are out

Hade en superskön kväll med Pärlan idag. Var off från igår (och det är värre idag, fick dock äntligen gråta en stund, vilket var skönt) och hon var väldigt avslappnad och chill så vi hade en superfin runda runt slingan, rundbanan & hem bara.


Och jag RED så himla bra! Så balanserat och skitbra lätt sits i traven. Superbra känsla, och Pärlan sökte sig t o m ner i form lite. 

Det hade tydligen vart ut en ny tjej, hoppas det funkar. Det är inte alla som riktigt gör det hos oss, det är ju inget vanligt medryttarskap. Jag gruvar mig lite för att berätta för Kerstin att jag ska köpa häst 2017. Jag är ju den som är ute mest. Men alltså hon överlevde ju innan mig och även när jag är borta så jag är ju inte outbytbar på nåt sätt. Men ändå. 

Jag och Pärlan har också fått så extra gint band på senaste månaderna. Börjar bli på tok för kär i henne. Försöker hålla bort det och målet i sikte, men det är svårt. Men. 

Jag tänkte skriva att jag aldrig sagt upp mig som medryttare men det är ju inte sant. Ragge sa jag upp mig på flera gånger. Först när Camilla ägde honom och jag kände mig pressad av utomstående "vänner" att sluta rida. Sen igen när Linda ägde honom och jag var en liten jävla snorunge som fick för mig att jag inte ville betala längre. (En av få saker i mitt liv jag skäms för än idag) Och sen såklart när jag flyttade till Stockholm. Fast de är ju som innan. Jag var så ung då.

Jag sade ju också upp mig på Mårten, för vi funkade inte ihop. Idag tror jag absolut vi hade kunnat funka, men då var jag för okunnig - och då var jag ändå erfaren. Bara inte så erfaren jag behövde vara. Men då drog jag på det i säkert en månad innan jag tordes berätta. Helt i onödan. Yanniqe förstod och fixade så jag fick bli Medis på Rauen istället. Och egentligen tekniskt sett Honey. Men ja. Nä. Än behöver jag ju inte berätta det iallafall.

Nu ska jag tvätta ansiktet och packa yogaskan för imorgon, och försöka sova.

Linda

Men gud! Ha inte det, jag minns inte ens det.

Jag minns dock att jag skrev nått brev till dig och ville att du skulle sköta honom då du var en av de få som trivdes med honom. Han var ju lite speciell.

Svar: Ja jag vet, det var då jag började igen. Stackars dig som behövde göra det, haha! Finaste Ragge <3