Lista: Hästmode

Beskriv din stil: "Vad jag har och vad jag har råd med"? Haha! Eftersom hästmodet generellt är väldigt murrigt och tråkigt; svart, brunt, blått, max rött, försöker jag gärna få in mer färg där det går. Just nu är mina ridbyxor 2xcamouflage (blå + gröna), mörkblå, mörklila, röda (om jag nånsin går ner nog mycket så jag får på mig dom). Plus att jag är skyldig mig själv ett par rosa.. Bryr mig inte om matcha eftersom jag inte tävlar fast nån gång händer det att jag tänker till för skojs skull. Har massvis med ridsockar, brukar köpa knälånga strumpor på vanliga affärer för att liva upp det.  

Tvärtom, vad är absolut inte din stil: Som beskrivet ovan; murriga neutrala "klassiska" färger & snitt. Dvs de flesta bilder ur Höökskatalogen, haha. Stora loggor med namn är inte min favorit på schabrak (tänk Equiline/HV Polo) men det kan vara OK om det är ett mönster eller logan innehåller bilder/är ett mönster (Mattes, Antares). 

Vad inspireras du av i vår: Jag brydde mig mer om sånt här när jag hade Honey, som medryttare spelar det inte så stor roll. Bryr mig mest om vad jag vill ha/behöver. Ska jag säga en bloggerska får det nog bli Linn Strelin som är den enda som verkar gå out of the box (men hon är eg lite för klassisk för mig med). 

Vad tror du på inför våren: Inga större nyheter och inget jättekul. Hööks katalog var ingen megachock trots mer utlovade färger. Varav att jag inte gjort nån "det här var snyggt"-post. De hade ett fint ljusblått/vit-randigt schabrak - men tyvärr var det förstört av en ful röd logga på ena sidan! 

Det bästa basplagget i vår:
 Min lätta Bridget-jacka från Mountain Horse var guld i höstas och kommer därför vara perfekt i vår med. Den håller värmen men drar inte in - perfekt utan at behöva för mycket under.

Färger i vår: Rosa, lila & grön 

En ideal outfit i vår: Roeckl-handskar, Bridget-jackan från Mountain Horse, kammoridbyxor & mina Tretorn Advance-stövlar.

Do’s and don’ts:
 Klä er i vad ni vill och skit i dom som ska säga hur man 'ska' göra. Är det inte tävling är det skitsamma. Var finklädd eller rid i mjukisar, vem bryr sig. Inte hästen. Ha det DU gillar.

Ditt senaste köp: Det var nog Bridget-jackan (& vinterhandskarna från Finn-Tack som inte fått supermycket använding pga mild vinter). 

Tre saker på vårens önskelista: En ny ridhjälm, vanliga Roeckl-handskar, Roeckls sommarhandskar.