Årsresumé 2015

2012-2013 finns i gamla bloggen, 2014 här.
 
 
JANUARI
 
 
 
Januari var en rätt knölig månad. Det var antingen is eller snö och jag hade inte satt på sulor när hon skoddes i November för att det var milt, så gick det att rida var det bara skritt och gick det inte var det pga styltor. Jag blev också sjuk i två veckor varav jag var hemma från jobbet en. Fick nya glasögon & städade på loftet. Mot slutet var det iaf hovis och då kom sulorna på!
 
 
 
FEBRUARI
 
 
Februari kunde jag rida på mer, hade lite problem med broddar som inte ville fästa men hade ut Peter Winslow som stoppade om sadeln och tipsade om att ha en annan typ av sadelgjord till henne samt padd under. Var så supernöjd med honom, kommer definitivt ta ut honom till min blivande häst! Hade ett par lektioner i tömkörning men tyvärr var det bara grund (och blev inte mer sen). Red ut på en lång tur med Lena & Kiddaz på alla hjärtans dag. Blev sjuk igen. Hade några CR-lektioner men det gick alltid superdåligt. 
 
 
MARS
 
 
Mars började bra med uteritter och speciellt en dag var fin med Josephine & Helena när vi red ut och det kändes som vår. Jag kom igång på riktigt med träningen, gick på Game of Thrones-utställning och hälsade på hos David Frida & Iris. Sen mot slutet av månaden fick Honey broddtramp i vänster bak som skulle bli så jäääkla envist. Joe fyllde 12 år.
 
 
APRIL
 
 
Fick min nya iPhone 6, gick och såg Bajen med Carin & började läsa om Wheel of Time-serien. Tömkörde halva april och sen tyckte jag det såg bättre ut, red till Varggropshagen och sen var det sämre igen och fortsatt tömkörning.. Men det var  mysigt ändå, på bilden ovan var det en fin vårdag när jag & Honey, Sol/Moltas, Helena/Suddi, Sara/Foxen & Mia/Grann red ut. Hade ut tandläkare till Honey (bara liten hake), Honey fyllde 14 och jag hämtade hem Taystee. Honey började att (ibland) följa mig genom hagen utan grimma. <3
 
 
MAJ
 
 
 
Från maj började jag med plåster över bensåret och så blev det radikal förändring i läkningen. Kommer aldrig mer låta sår läka utan plåster om det inte läkt själv nästa dag alltså! Trots det tog det ändå hela månaden att läka bort det. Hade nog gått snabbare om jag inte avfärdat det som ytligt och "läker bäst själv" i början.. Jaja lätt att vara efterklok! Blev med andra ord mycket tömkörning i Maj. Jag var på bröllop & såg Pitch Perfect 2 och efter mycket tankar fram & tillbaka valde jag att tacka nej att köpa Honey efter sommaren. Det var ett supertufft beslut.
 
 
JUNI
 
 
Igångsättningen gick supersnabbt då hon behållt/fått mycket muskler tack vare all tömkörning, det var bara konditionen som behövde jobbas på, vilket var skönt. Mycket mysiga sommarturer, bensåren försvann. Beställde Fly Armour från USA som jag sen var supernöjd med hela sommaren! Red mycket runt Sättra, började galoppera mot slutet av månaden.
 
 
JULI
 
 
Började trimma Honey mer i alla gångarter och jobbade henne ordentligt. Red runt Oxunda med Lena & KIddaz, hoppade och hade 2 veckor semester då jag främst var i stallet. taystee fyllde (uppskattat) 1 år. Helena och jag red Manillarundan en dag och blev överrskade av spöregn. Såg Magic Mike XXL och hade en supermysig skrittur i regn. Honey började se riktigt fin ut.
 
 
AUGUSTI
 
 
Augusti var en vidrig månad. Jag var tvungen att lämna tillbaka Taystee då hon blev för aggresiv mot Joe, och jag lämnade tillbaka Honey 23 augusti. Vi fotades, vilket blev riktigt bra och är ett superfint minne nu, mamma kom och hälsade på min sisa semestervecka och lånade Grann så vi red ut tillsammans. Hade väldigt fina sista dagar med Honey och vidriga sista dagar i augusti då allt kändes skit.Tränade mycket.
 
 
SEPTEMBER
 
 
 
Fokuserade på träning och utan att ha planerat att bli medryttare igen innan kommande hästen så hittade jag Eloeonors annons om Kerstins hästar och provred 5/9 och började officiellt två helger senare, den 19/9. Såg Doctor Who på Bio Rio och Trainwreck med Anna. Björn, Alfons & Cissi var nere en helg så vi var på Gröna Lund, det var mysigt. :) Min kollega Viktoria sov över ett par dagar pga hotellstrul. Hälsade på Frida & Cytra en dag och fick lite rodeo på henne ;) Upptäckte YinYoga. Fick en spark på vaden av Image och fick vila en vecka från träningen.
 
 
OKTOBER
 
 
Träning & ridning, mest. Köpte bil :)  Blev sjuk & hemma en vecka och sen tog det massvis med till så träningen dog i mitten av Oktober (dock ridning så ändå 2-3 pass/v). Drack öl med Carin.
 
 
NOVEMBER
 
 
Eftersviter av förkylningen länge, endast ridning och lugna hemmakvällar. Fyllde 33, pajade & lagade med iPhone. Åkte till Portland (& Rockaway Beach) och träffade allt underbart fantastiskt folk där och firade Thanksgiving med Jenn & Aaron, Diana & Prime, Katie & Norm, Denise & Christian, Laura & Chris, June & Ryan, Chris & Terri (& hundarna Atlanta, Archer, Tex, Sam & Heather). Totalt underbart och 100% fantastiskt <3
 
 
DECEMBER
 
 
Kom hem från Portland vilket inte var superkul, jobbfest/konferens & sov på hotell vilket var nice. Fick min bil, såg Star Wars: The Force Awakens, hälsade på i Runsa och var i Luleå över jul. Avslutade året med att testa anti-gravity yoga & se Husbands of River Song på Bio Rio.