Ser om Gilmore Girls

Jag ser om Gilmore Girls just nu. Jag känner ofta att jag har sett den en miljard gånger men det är nog snarare så att jag sett säsong 1-4 många gånger och övriga säsonger strövis på mina favoritavsnitt. Jag ÄLSKADE Gilmore Girls när det kom men var besviken över när Luke & Lorelai blev ihop och var till slut Team Christopher (Rorys pappa) och hatade hatade hatade slutet. Men jag har ändå mest kärlek för serien även om den blir sämre och sämre med varje säsong. Eller det är så jag minns det. Jag tycker iofs inte att det är dåligt än (är lite över mitt i säsong 5) men det är en tydlig separation med mindre Stars Hollow och dess innevånare och mer runt Gilmorefamiljen & delvis Paris just nu och det är väl så det fortsätter som jag minns det.
 
Det lustiga är dock att jag den här gången faktiskt gillar Luke & Lorelais förhållande och kommer från det från en helt annan synpunkt. Jag tror det är dels för att jag var ett gäng år yngre när jag såg den och dels så var det länge sen så jag minns inte allt. Jag har precis kommit till delen där de gör slut efter Richard & Emilys bröllopsrenewal och minns att jag tyckte att Luke var helt oresonabel men nu tycker jag nog det är tvärtom. Det är helt och hållet Lorelai som pajar det genom att inte säga nåt om om när hon åkte hem till Christopher efter hans pappa dog. Emily är en trigger som bjuder in Christopher men inget hade hänt om Lorelai sagt som det var direkt. 
 
Det ska bli intressant att se om nåt annat "ändras" under vägen, och vem jag hejar på i slutet. Det jag vagt minns som andra hade som kritik var att Lorelai var omogen för att vara vuxen men den har jag aldrig köpt. Daddy issues och med sin historia, hon är så sane hon blir. Och maa det, kaosig också. Makes sense. Jag störde mig sällan på Rory förutom när hon hoppade av Yale, vilket var en sjukt tråkig storyline så jag längtar inte exakt efter den heller. 
 
Angående hennes pojkvänner är Dean exakt som jag minns (gillar honom säsong 1, hatar honom fullständigt övriga säsonger), Jess' ark är struligare än jag vill minns men det är nog för att jag var såååå nere i Milo Ventimiglia. Jag säger "var" hahaha. Nu har Logans ark just börjat, jag vet att många avskydde honom och sa att han var dryg & dåligt mot Rory, jag förlåter ofta karaktärer jag gillar men vi får se. Nu i början tycker jag faktiskt att han ÄR rätt dryg men jag har för mig att det ger med sig sen när de blir ihop på riktigt. Vi får se :) Är iallafall SJUKT taggad för revivalen i November. Galet! Bilderna nedan är därifrån :)
 
 
 
Jag tycker det är trist att det mest är remakes/baserat på serie/bok/etc i Hollywood these days men jag ÄLSKAR de här sena återkomsterna. Jag såg idag att det skulle komma en Trainspotting 2?! Alltså. Undrar vilken tv-serie jag mest skulle vilja se en fortsättning på "16 år senare" som Gilmore Girls gör. Förutom Firefly, Buffy, Angel då. Eller Buffy & Angel har ju fortsättningar i serietidning så kanske inte. Men Firefly. Dead like me vore kul. De gjorde en tv-film några år senare men den var SÅ DÅLIG så jag låtsas som att den inte finns. Det är väl typ de där bra serierna som inte överlevde 2000-talets tuffa tv-klimant. Wonderfalls, Tru Calling, Pushing Daisies. Veronica Mars är ju ett jättebra exempel på en lyckad uppföljare. <3 
TV
Linda

Åh jag ÄLSKAR ÄLSKAR Gilmore Girls, från början till slut. Vilken tur att du ändrat dig om Luke annars kanske vi hade behövt bli osams =P Lorelei bara ska vara med Luke, han är ju fantastisk, jag vill ha en egen Luke.
Och Rory ska vara med Logan.
Just nu kommer jag inte ens ihåg hur det slutar fast det inte var länge sen jag såg allt.
Tror jag måste skaffa Netflix enbart för detta.

Svar: Haha Ja vi får se hur det slutar ;) Är nog fortfarande Team Logan som jag var när jag såg det. Ja det måste du, det är ju där nya avsnitten kommer komma!

L

har du lyssnat på Gilmore Guys podden? jag såg om alla avsnitt av GG tidigare i år när jag hörde att "seasons" var på gång, sen fastnade jag i podden också :)

Svar: Nej den har jag missat! Ska kolla in!

Valross

Kirk for president! :D

Jag ser precis om serien och har kommit till säsong 4. Lorelei, måste jag säga, är helt outhärdlig, genom hela serien. Jess är svåruthärdlig. Logan (vill jag minnas) var det obegripligt att hon föll för; å andra sidan föll hon ju för slyngeln från Angel i verkliga livet, så...ja...

När jag såg serien först så sympatiserade jag med Rory, för att hon förstod ironi, gillade obskyra referenser och älskade böcker. Jag tyckte inte att hon var så där förfärligt snygg, först, men så gjorde hon något med håret i någon säsong och...plötsligt...whoa, my loooove, my darling - I hunger for your touch etc.

Svar: Håller ej med men jag relaterar så mkt till Lorelai :)U crayzay, Jess är gull <3 Men jag är nog ändå Team Logan i slutet ändå (även om jag ej skulle gråta om det blev Jess, men jag tror inte det).

Valross

Ja, det ska väl till något förvirrat, småkrypsjagande, skuttande smårovdjur för att relatera till Lorelai. :p

Själv är jag på Team Cally. Jag har ett avsnitt kvar på säsong 2 av BSG. :D

Svar: Haha you craaay cray!