Tisdag morgon + Måndag kväll

Jag kände mig så utvilad inför helgen men var suuupervirrig igår på jobbet. Jag tror inte nåt hjälper nu förutom ledigt. Får iallafall en extra dag nästa vecka då bror, svägerska och brorson kommer på tisdag och vi ska göra vår årliga Gröna Lund. Och äta på Tiger, det är min svägerskas favoritrestaurang. En Thai här i Väsby och det är absolut god mat och de har lite djungelinspirerad inredning (är dock inte Koh Phangan) men annars eg inget speciellt. Men jag går gärna dit, gott är det!

Igår blev en rörig dag. Det var varmt och klibbigt i luften och regnade på eftermiddagen i stan och det hade regnat när jag kom hem. Åkte till stallet och det var sådär varmt och lite kallt på samma gång och liksom hängde i luften men det skulle inte bli mer regn. Funderade en kort stund på att ta regnjacka till hagen men avfärdade det snabbt. Gick genom hagen och precis under träden började det regna. Hästarna sprang mot mig och ställde sig under träden, men det verkade inte avta så jag lämnade dom och sprang ut och in i vår hästbuss. Den stod öppen för att Kerstin hämtat hö från Valla i den, så jag dök in där. Och. Regnet. Tog. Aldrig. Slut. Blixt och dunder. Till slut gick det ner till ett duggande och jag tog Pärlan och gick in.

Kerstin hade ringt när jag stod i bussen (& vi skrattade åt det) och det var ingen idé att göra nåt men jag skulle tvätta Pärlans sår och sätta henne på bandet. Vi hann ut genom grinden och sen öppnade sig himlen igen. Ja det var ju bara gå.. Det var varmt regn iallafall.. ^^

Till slut gick det över (lika snabbt som det kom, såklart) och Pärlan fick gå på bandet. Jag hade inget att göra så jag småstädade lite. En gång dunkade hon otåligt och då hade bandet stannat. Det gör det ibland om hon sänker ryggen för mycket, så jag satte bara på det och gick tillbaka.

När jag tog av henne efter en total halvtimme såg jag dock att en sko satt snett, vilket den inte gjorde innan. En sko hade vridit sig, som tur var hade kappan rykt så det var bara skon och sulan och inget som skar in i hoven. Den satt lite men till slut fick jag loss alla sömmar och av skon. Det har gått hyfsat OK de gånger jag fått dra skor men det skulle nog vara nyttigt att gå en tappskokurs nån gång. Men iallafall.