Gubbkatt

Vi har fått låst dörr hela dygnet + bricka/kodlås i mitt hus. Sitter inte i muskelminnet än att behöva låsa upp dörren varje gång jag går ut.

Vi har också fått små "lådor" där vanliga sopor & komposten ska slängas. Sitte heller inte i muskelminnet att inte behöva nyckel när jag slänger kattbajspåsen. Det behövs dock en specialnyckel till komposten. Är ju tråkigt. Men jag förstår varför det behövs - annars skulle folk säkert slänga vanliga sopor där med. De här lådorna har vart på G sen i somras och börjat användas sen några veckor tillbaka och ÄNDÅ står det nån sop/kompostpåse försiktigt lagd inne i sopsorteringsrummet. Folk är så korkade.

Anyway. Var och vaccinerade Joe i förrgår och förutom allmän förvirring från matte gick det bra. Blev lite precis i tid eftersom jag svängde förbi Max för middag innan - för att jag alltid måste vänta så. Men jag ställde mig på fel ställe i driven och de trodde jag åkt. Så jag kol bara precis innan, tryckte i mig lökringarna i väntrummet och fick ta burgaren i bilen efteråt. Jag läser så mycket om FORL, den där tandsjukdommen som gör att tanden måste tas bort och det går inte på försäkringen och är svindyrt att göra. Så jag hade bett när jag bokade att få en liten tandkoll. Joe var superduktig och det såg bra ut. Lite tandsten, lite mer röd i tandköttet på en tand men jag tror jag har is i magen. Han äter och dricker bra, dreglar inte eller visar några andra symptom på nåt, så jag känner inte att det är värt risken att kolla mer bara för min paranoia. Ska tandläkare kolla mer måste han sövas och det är alltid en risk när de är över 7-8 år (Joe är 13). Så just nu känns det inte värt det. Och mamma sa att tandsten inte gör ont, så det är nog ingen fara. Skönt!

I övrigt var Joe som vanligt väldigt duktig att vaccinera, han reagerar aldrig ens på sprutan. Och sköterskan som gjorde det tyckte han såg väldigt fin ut för att vara tretton, vilket ju faktiskt är rätt gammalt. Och han är frisk och kry och blåsljudet på hjärtat är inget jag nånsin av. Så det är skönt. Just eftersom han är så gammal och jag så nojig så är jag ängslig att nåt ska hända honom. Men han är samma gamla vanliga Joe. Enda som är skillnaden senaste åren är att han är gosigare och pratar mer. Och det är jubinte direkt nåt att klaga på. <3