Jag är på Kanarieöarna!

SURPRISE! Jag är på Gran Canaria och ska vara det en vecka. :)
 
Jag brukar ju alltid skriva väldigt stort öppet om när jag ska resa men har hållt detta tyst (well, nämnt som "hemlisen"). Jag är här för att min mamma fyller 60 i år. Hon & hennes man åkte hit, och jag med, fast jag bor på ett annat hotell än dom. Jag bor på Lopesan Baobab Resort, ett hotell med 7 pooler och 700 meter till stranden. Det var lite svårt att hitta ett hotell via resebyrå som accepterade endast en person till någorlunda "okej" pris (charter är ju alltid dyrt hur en än gör), men jag är väldigt nöjd med detta. Hotellet har afrikanskinspirerad inredning. Vi får se hur lätt det blir att vara vegan här men det ska finnas iallafall ett par restauranger i närbelägna staden Laspalomas som är OK. 
 
Hotellets bilder över poolområdet.
 
 
Det känns på ett sätt skönt att ha ett annat hotell för då känner jag mig som att jag är på lyxsemester själv. Jag skulle nog aldrig kostat på mig en sån här semester helt själv, så det var kul att det blev såhär nu. Och i synnerhet eftersom jag inte vet när jag kommer iväg på en ordentlig semester nästa gång pga häst. :) Och helt ärligt. När var jag på en semester semester sist. Visst har jag haft semester men det är cityweekends här och besöka kompisar där. Nu ska vi vara här en vecka och bara HA SEMESTER. Bada och sola och sånt. Närmaste jag kommit det är nog sista gången jag var i Barcelona 2011. Men även då var det i liten skala. Sista jag var på en charterresa gick jag i fyran och vi var i Rhodos.. :)
 
Hotellet ligger i området Meloneras, som ligger ca en halvmil från Playa del Inglés i staden Maspalomas på Gran Canarias sydspets. Jag tänkte vlogga men internet ska vara so-so här, så jag får se om jag faktiskt kan ladda upp nån video eller om jag får göra det i efterhand. Det styr också hur mycket jag kommer blogga under själva resan. Vi får se! Mitt hotell har även ett gym & vissa klasser så min vision är att jag ska gå på morgonyoga varje morgon. Vi får se om det händer, haha! 
Valross

Och jag som trodde att hemlisen hade med Manne att göra. Eller är Manne också på Gran Canaria? Du borde skriva mer om Manne. :p

Svar: Haha du får hålla dig till jul ;)