Rädd. Och skor.

Alltså sorry att jag inte skriver men det händer inte så mycket. Eller jo. Helgen var ju nice. Vernissage & Comic Con. Det var RIKTIGT kul. Och igår fyllde jag år. Och snökaos. Och USA, jag är på riktigt panikslagen över världen och var den tar vägen. Jag är så glad att jag inte har eller vill ha barn för som allt går idag känns bara som en tickande bomb och jag vill bara inte vara med om det. Det känns så extremt overkligt och troligt. Jag är geniunt rädd för detta och jag tror det är extremt naivt att inte tro att nåt sånt ska ske.
 
Jag försöker skjuta bort det till nåt litet hörn av hjärnan och fokuserar på att leva livet som jag tycker det ska bli levt. Carpe fucking diem liksom. Men jag funderar, helt ärligt, på om jag ska släppa på min idé om en yngre häst, för att ha en häst i tjugo år är helt ärligt nåt jag inte vet om jag kommer få vara med om. Det känns inte troligt att den värld som är idag är likadan om tjugo år. Se bara på hur mycket världen förstörts och gått till skit de senaste 34, mina 34 som jag fyllde igår. Jag får seriöst panik. Jag orkar inte tänka på det just nu. Jag tackar mitt privilegium som KAN orka inte tänka på detta just nu. För det kanske kommer en dag när det inte går.
 
Idag. Nu. Så har jag klickat hem två par vinterskor. För mitt enda slitna par är trasigt i sulan och det är okul i snöslask. Sett tre fina par på Skopunkten men jag tar mig inte ut till galleriorna utan bil (har fortfarande sommardäck på - pga snökaos tog jag mig inte till däckverkstan för att byta igår), de jag ville ha fanns inte i min storlek på enda Skopunkten i stan och jag måste ha skorna typ igår. Så håller tummarna att frakten är snabb. Tredje paret jag ville ha var slut i min storlek online med, så det blev bara två men två par är ju helt OK. Ett par stövlar och ett par boots.