Jag just nu-lista

Tog denna från My.
 
 

Jag gör: mycket. Det är en rundgångscirkus av Kent, jobb & hästar just nu.

Jag kan: tillåta mig själv att njuta av att livet är bra, i just detta nu. Det har vart ett pissigt år och jag tänker njuta av de bra stunder som finns!

Jag köper: resor, hotellrum, nödvändigheter (kattsand, linser, reflexgrimma till Pärlan etc).

Jag borde: börja packa till Luleå.

Jag måste: göra matlåda till imorgon.

Jag vet: att Joe kommer bli bra tilltittad under min Luleåresa (kunde inte ta med honom denna gång), men har ändå dåligt samvete att lämna honom hemma.

Jag tycker: att det ska bli SÅ skönt att komma till Luleå igen! Det var så mysigt i somras hos mamma, det blev bara så snopet slut.

Jag tänker: att jag borde dammsuga innan klockan blir för mycket.

Jag förbrukar: mat, kattbajspåsar & toapapper. Haha!

Jag lyssnar: bara på Kent. Jag försöker bryta av med att blanda allt på iPhonen och ibland radio i bilen när det känns för tungt, men det går alltid tillbaka.

Jag drömmer: inget jag minns. Förutom natten efter Göteborg. Då drömde jag att jag hånglade med Martin. Hahaha. Det var ju roligt iallafall, tack hjärnan! 

Jag längtar: efter en egen häst. Så jag nästan dör. Varje dag. Nästan hela tiden. Ibland känns det som att jag kvävs, att jag kommer dö om jag inte får en häst NU.

Jag fasar: för att jag ska få en extrem SAD-dipp efter 17 december då Kent spelar sin sista spelning.

Jag använder: min kimono från CityHub hela tiden.

Jag njuter: när jag står i ett publikhav av tusentals personer och ser Kent. Det fanns en period i mitt liv när jag grät varje gång de spelade 747. Jag var så intensiv i alla mina känslor. Sen nånstans vände det och jag började omfamna kärleken jag har till bandet. Ofta under spelningar stannar jag upp i en bubbla bland tusen och tar verkligen in att jag står här och hur lycklig jag är över att vara just där, med dom på scenen. Jag fånler mer än något annat på spelningar idag. Och ingen bild, inget foto, ingenting mer att faktiskt göra det gör känslan eller upplevelsen rättvisa.

 

Jag är den med svart topp som är i fokus (ansiktet delvis skymt, mina ögon & min panna syns) och jag är den som gör "kom igen" med händerna istället. Efter att den här låten spelats klart tog Jocke min hand. <3 Jag ser på mina ögon att jag ler som bara fan här, för oj vad jag är glad. Det här fotot sitter på min vardagsrumsvägg.
 

Jag blir: avslappnad av att se på YouTube när jag kommer hem. Det har vart så skönt när både Ida Warg och Therese Lindgren vloggat nu, är så ledsen för att deras vloggvecka/-månad är slut! :(

Jag äter: riktiga middagar alldeles för sällan.

Jag dricker: väldigt sällan. Blir det är det om jag får sug och köper hem vin eller folköl. Nån öl till jul. Jag hatar att dricka i grupp så jag undviker allt som heter AW som pesten.

Jag struntar: i folks och samhällets förväntningar på mig. Jag är den jag är. Jag är lyckligt lottad i att jag inte har släkt, vänner eller kollegor (iallafall så många) som prompt ska veta varför jag inte är ihop med någon, varför jag inte vill ha barn osv, folk som bara accepterar mig för den jag är. De som ska tjafsa, göra sig lustiga på min bekostnad, fråga saker som är min ensak.. de klipper jag ur mitt liv. Herrå!

Jag ska: försöka filma klart Luleågrejen nu när jag är uppe! Jag vet inte riktigt om jag kommer hinna då jag bara har fredagen helt ledig för mig (Klara kommer lör-sön) men vi får se!

Jag sparar: ingenting just nu. Det är så mycket utgifter med Kent, jul, hemlisen, Stinas utställning, bilen mm mm så jag visste innan att jag inte skulle kunna spara något mer nu. Jag får börja om 2017 istället, förhoppningsvis med Decemberlönen redan, men det beror på hur allt går i höst. Vi får se!

Jag brukar: föredra att lyssna på radio i bilen (förutom just nu då). Gärna vidriga reklamradiokanaler med dålig listmusik. Vet inte varför. Blir dock tokig när det är reklam eller att de pratar idiotiskt för länge.

Jag tittar:  på Lucifer sen nyligen. Jag började se för att Tricia Helfer spelar Lucifers mamma i andra säsongen, men jag gillar den verkligen! Jag har alltid gillat filmer & serier med biblisk ton (gärna att gud/helvetet finns), trots att jag absolut inte tror på det. Jag älskade att läsa bibliska historier när jag var liten, fast jag ser mer på bibeln som världens äldsta fantasybok.

Jag läser: i perioder. Just nu ingenting, läste just om Hunger Games dock.

Jag vill: ha häst.

Valross

Det är bra att du ska till Luleå. Jag, och många med mig, tycker nämligen att din blogg avvikit från ämnet ett tag nu. Vi vill se mer av Manne. Ta ett riktigt lass med idolbilder där uppe, och publicera en dagligen. Manne borde också finnas med under fliken "presentationer" ovan. Voff! *viftar på svansen* :D

Svar: HAHAHA <3 Ska se vad jag kan göra ;)