Sovhelg

Åh vilken skön helg! I fredags mådde jag som en påse skit och hade inte riktigt släppt torsdagen så det var skönt att fara ut en sväng på Pärlan på kvällen. I onsdags var hon lite spänd så vi red bara lite på rundbanan men det kändes bättre i fredags så vi tog "vanliga" kvällsrundan; slingan och den några varv rundbanan. Hon taggar på som fan när hon kommer ner på rundbanan, hon har också vart fin när Kerstin kört snabbt på Valla. Vi får väl se när hon är tävlingsredo men jag tror inte det är superlångt bort. De var inne igår med så det blir perfekt att rida ut med hon som ska komma och provrida idag. 
 
Igår låg jag bara i bäddsoffan hela dan och vilade. Frisk är jag ju inte, en normal kropp pallar inte att ligga i sängen hela dan. Annars är det typ samma som senaste 2 veckorna, känner mig stark & pigg men hostar & hackar. I fredags hade jag så himla ont i halsen men det är borta nu och nu är det bara hostan igen. Iallafall fått diskat & städat upp köksbänkarna. Får se om jag hinner med köksbordet efter stallet. Ska ut lite tidigare och mocka och så så jag ska börja dra mig snart, ska också ner med återvinningen & hämta ett paket innan jag åker. 
 
Jag känner inte ens att jag velat se Kent i helgen. Behövde verkligen få vila denna helg, vart off hela veckan och det beror säkert på att jag gick upp 4.30 i måndags och jobbpendlade Oslo-Gamla Stan.. På inte helt frisk kropp. Tror jag kommer vara piggare i veckan och har släppt torsdagen lite mer nu. Känns så skönt att bara vara hemma i egna livet, hemmet & hästarna.