Con time!

Som trogna läsare av bloggen vet brukar jag åka på conventions i England då & då, men nu har det inte blivit på ett tag. De kostar en del i biljett, tillkommande kostnader (hotell, mat, foton med gäster, alkohol mm mm), flygbiljett osv. Eftersom de oftast är i London försöker jag kombinera med att shoppa också och då blir det lite mer såklart.

Därför måste de conventions jag väljer verkligen kännas värt det, och det var en period när inget av större intresse kom. Sen skulle jag på OINTB-con i mars i år, men det blev inställt då Netflix förbjöd skådespelarna att åka (...) Något sånt har aldrig hänt förr, så S som anordnar de här conventionen erbjöd oss som köpt biljetter pengarna tillbaka eller en motsvarande biljett till ett annat con.

Just då fanns inget av intresse och jag ville gärna ha pengarna tillbaka. Jag fick ett svar att det skulle fixas men sen hände ingenting och alla försök till kontakt möttes med tystnad. Senare kom dock ett väldigt intressant con (till tv-serien the 100) och då frågade jag om det gick att byta istället. Tystnad. Och då är jag & mina kompisar dessutom kompis med hans flickvän. Det här var i Mars och nu är det snart Oktober.. Idag fick vi ÄNTLIGEN veta att Steve & Susie genom en tjej de känner som jobbar för S, fått skriftligt på att vi ska få biljetter till det här conventionet.

Utan deras hjälp hade det aldrig gått och jag är fruktansvärt arg över hela situationen. Hade det inte löst sig hade jag aldrig mer gått på ett av hans cons, och det är de bästa i England och jag har så många vänner där. Även fast det lösts sig såhär 7 månader senare är jag inte så jävla sugen på fler ändå, men så länge han har vett att be om ursäkt då kan jag släppa saken.

Sen får vi väl se om det ens finns råd efter denna pga häst men ja. Det blir heller ingen megautgift (so much för inga planer 2017 haha!) eftersom biljetten är betald sen länge tillbaka så det är flyg & hotell. Jag ska nog avvakta med att köpa flygbiljett ett tag, det är ju alltid billigast just efter nyår och själva conventionet är i mitten av April så det är inte panik. "Men tänk om jag har häst då?" tänkte jag. Jag har ju inte räknat med att detta skulle lösa sig alls liksom. Haha! Men det löser sig väl också i så fall tänker jag.

Och nu kan jag äntligen vara glad över den fantastiska gästlistan! För den är verkligen jättebra - Henry Ian Cusick (även känd från LOST), Erica Cerra (även känd från Eureka & BSG), Dichen Lachman som ska vara så trevlig men som jag aldrig träffat, och Lindsey Morgans Raven är ju en av favoritkaraktärerna i tv-serien.