Drömmar om längtan eller saknad

Inatt drömde jag att jag skulle hoppa i Stockholm Horse Show. Med Valegro. I Westernsadel. Vi var supersena, men hann i tid.

Den drömmen känns hyfsat lätt att tyda. Rida häst i annan disciplin än den är skapad för, i vilken utrustning jag känner för oavsett vad traditionen säger. Låter bekant. Fast jag tror ju inte precis det blir Nuncio jag köper.

Sen drömde jag att jag gick runt i farmor & farfars hus för att välja ut något efter dom, som minne. Jag hittade inget, och när jag öppnade köksluckor var det bara andra luckor där bakom, och luckor bakom dom.

Igår kväll tänkte jag både på Kents avslutsturné som börjar på fredag, och på sakerna jag fått från mormors lägenhet när jag var i Luleå förra månaden. Så den kanske inte var så konstig heller. Allt jag kan minnas mig ha efter farmor & farfar är en glasskål och nån samling med gamla silvergafflar som jag fick i julklapp. De sakerna betyder inte så mycket för mig, men de är de enda jag har. Är så glad att jag fick tillfälle att få några saker från mormor, saker som betyder nåt för mig. Hon är inte död såklart, men har flyttat till ett demensboende där hon blir, och kan inte ta med sig allt.

Jag ska visa dom i ett annat inlägg nån dag men jag har en sak som står på mitt vardagsrumsbord, vilket gör att jag tänker på henne varje dag. <3