Hemmakväll

Hemmakväll med Joe idag. Vilket bara är att jag är hemma och gör andra saker och han ligger nånstans. Typiskt katt. Var inte hemma - kattastrof. Var hemma - whatever. Ja. Lagade Blöödpudding eftersom jag äntligen fick tag i den. Det blev lite antiklimax eftersom jag ju glömt hur riktig blodpudding smakade. Vilket inte är så konstigt pga slutade äta sån för 21 år sedan. Men ja. Det var väl OK: Inte helt OMG men trevlig inslag. Lite mycket med en hel "korv" bara. 
 
Sett lite YouTube. Rensat tidningar som sen blev liggandes i respektive högar på vardagsrumsgolvet. Flyttade vinylskivorna dit tidningarna vart. Fotade & lade upp mitt gamla vardagsrumsbord på Blocket. Tog in loftgångsfåtöljen och försökte placera den i vardagsrummet utan att lyckas alls. Vi får se. Duschade av plastmattan och satte bordet i hallen som förra vintern. Diskade en diskmaskin. Blev trött 21. Sovit lite lite i veckan så jag ska nog sova nu.
 
Stallet imorgon. Göteborg på fredag via buss. Inte helt ultimat, men billigt. Also, lyxbuss med wifi & eluttag. Klara o jag åkte den från Oslo och det var nice. David ska åka samma, och sen samma tåg som mig på söndag morgon. Köpte Hästfocus & Equipage på Centralen idag (& tjuvläste bara lite), har även senaste numret av Vego + att Hippson låg i brevlådan idag så jag har till resorna ner & upp. Engla hade 20% på allt i butiken så jag hittade mig ett nytt Yankee Candle-ljus i en ny lukt, cirongräs & ingefära. Den luktar såååå gott!
 
Jag lever i nån slags konstig Carpe Diem-bubbla där jag bara vill göra det jag för stunden gör. Just nu vill jag bara vara hemma och ta det lugnt (& åka och träna, vilket jag inte hinner med). I helgen ville jag bara gå på Kent. När jag har vart i stallet vill jag bara vara i stallet. Osv. Kanske hjärnans sätt att hantera allt just nu. Bra iallafall att alla saker är roliga, och jag har inte haft något SAD-symptom alls sen Linköping. Kanske inte så konstigt, är allt bra på vintern är det lätt med SAD. Och eftersom jag har så mycket bra framöver tror jag det håller sig så. Det ska vara de veckor jag inte har nåt utöver katt, häst & träning (dvs life as usual) men jag tror jag kommer vara så pass glad att ha tid för det då. Det är sen efter 17 december dock.. Men ja. Åh. Vintern då jag hade Honey på foder var verkligen min lättaste vinter på ÅR, och det var rätt mycket bök i stallet ändå och trots detta var det bra. Inte helt symptomfritt. Men bättre än andra vintrar. Hoppas jag har egen nästa vinter.