Mörkret är här

Nu är körningen klar på veckodagarna tills det är nog ljust på våren. När det nu är. April? Även om det är Mars är det 6 månader av körning enbart på helgen. Och ridning i mörker. Yaaay. Alltså. Jag vet. En vänjer sig. Men taggad är ju inte exakt rätt ord. Dags att ladda pannlampan också, hinner ut i skymning men hem är det mörkt. Inte becksvart men nog mörkt att jag vill ha pannlampa.

Sovit 7 & en halv timme (= mycket för att vara mig på en vardag) och hade en så bra kväll igår men det känns knappt. Trött & seg. Men jag tog med gymväskan, ska styrketräna idag. Bosuboooll! <3

Red Spursen igår, Pärlan gick hyfsat snabba intervaller fredag & söndag och Spursen har blivit riden så lite eftersom L vart borta så det var lagomt. Dessutom rider jag han så sällan, så får passa på när L inte är hemma. Han är lite tittig, men mer som Honey var (kan titta/fnorka, hoppa till men slappnar av sen) och inte som Pärlan (nervöst vrak som inte slappnar av om hon blir rädd bara en gång, vilket hon alltid blir).

Har inte saknat ridningen så mycket just därför, men när jag red Kingen en gång i somras och Spursen nu minns jag hur det är att rida ut på en avslappnad häst och då saknar jag det lite mer. Idag känns det SÅ orealistiskt att ens våga galoppera fram i fyrsprång som jag kunde göra nån gång då & då på Honey. Men jag minns ju att det inte var nån grej då, och det skulle inte vara det igen på en tryggare häst.

Red ingen megatur, slingan först och sen tog jag vägen som går mot bilvägen för att kolla var de nya vägarna i skogen är (de har anlagt vägar i skogen bakom/runt travbanan) så jag vet. Sen red vi 2-3 varv runt rundbanan, där pinnar han på som en klocka och jag kunde fokusera på mig själv och min egen balans. Det är såklart lättare där när han bara pinnar på och rätt snabbt, känns redan bättre. Men än sitter det inte med att hålla balansen helt när han varierar tempot eller om jag ska fokusera på driva. Men det kommer ju snabbt och nu blir det som sagt en del ridning igen.