Lifet just nu

Känner mig lite off. Vart så varannan dag sen jag kom hem. Var lite off i fredags. Bra igår. Off idag. Nu är det säkert mest för att jag vart spänd för idag då hästarna skulle stå i annan hage pga majbrasa och för att jag själv vart i Göranstorp på samma. Hemma nu och klockan är åtta och eftersom jag inte hört nåt från stallet förutsätter jag att allt gått bra med det. Det var som vanligt mysigt och bra i Göranstorp och som vanligt en stor lättnad att åka hem, även om det var lättaste Valborgen på länge pga mycket barn = tidig start och väldigt lite alkohol. Jag kom tidigt efter stallet när ingen kommit. Drack kaffe och satt där och tog det lugnt. Jag älskar att vara där ute. 
 
De flesta kom väl runt två eller så och jag for hem vid sextiden. Som alltid känns det som att ett band lättas runt pannan för jag har inte märkt att jag spänt mig. Och det är inte för att det är otrevligt för då skulle jag inte åka. Förra året var det inte så kul pga att två olika personer hånade mitt matval rätt hårt. De var inte där nu och det var bara bra. Men det har inte så mycket med det att göra utan med introvertheten. Jag orkar verkligen inte vara med så mycket folk under en längre period. Det gör mig helt slut. Och detta är personer jag tycker om. Det är femti gånger värre på AW's osv, vilket är varför jag så sällan går på sånt. 
 
Skulle gärna åka och träna nu men det är såklart stängt tidigt pga valborg. Lite sugen på nåt gott men vet inte om jag orkar gå ner till Hemköp. Får se. Imorgon ledig såklart och sen jobb som vanligt fram till mitten av Juli då jag har två veckors semester. Det känns ändå OK. Det känns väldigt skönt att alla planer framåt är klara nu. Nu är det öppen bok för resten av året. Det känns skönt att inte ha en massa saker på G som ska kosta pengar och veta att det måste fås ihop på nåt sätt. 
 
Öppen bok med Filo. Vi gör små framsteg. Igår gick det svinbra ut, rätt kasst hem. Men trots det så gick det ändå så mycket bättre än vad det gjort innan. Ska skriva mer sen men ja. Det gäller att se på det rätt. Dock så vill jag gärna börja rida honom mer så det ska bli skönt att få konsultera med Ingela på fredag. Vill inte överanstränga honom på nåt sätt men han börjar bli lite rund om magen och tappa lite rumpa så det skulle vara kul att ta tag i det mer. Jag vill göra allt rätt och inte skynda och det är klart att en rund mage och tunnare stjärt stressar lite men det är ju inget som inte går att fixa. Det är ingen katastrof liksom och heller är det inte konstigt. Han är inte smällfet, bara lite rund. Funderar mycket på om jag ska trava eller inte. Det är väl bara prova egentligen, går det inte bra (dvs att han inte lyssnar eller jag måste hålla honom) så får jag vänta. Jag är ju lite överförsiktig för jag vill inte göra nåt fel som måste rättas sen. Iallafall så har han inte vart blöt i rumpan av bajs sen jag kom hem! Ev lite på fredag men knappt nåt och igår & idag har han vart snustorr, då fick han en halvliter Primero & loppfrön igår efter ridturen. Visserligen tar det väl två dar innan jag ser om det ger nåt men jag tror det mest vart munkpepparn som oroat, Primero är ju mest örter & loppfrö ska inte heller påverka. Håller tummarna!
 
Hoppas jag mår lite bättre i humöret imorgon. Ska iallafall vara fint väder och jag ska rida Filo. Tänkte eventuellt rida slingan och köra en session i branta backen med honom. Nästa vecka ska Kerstin bort, inte för att det just påverkar mig men ja. Det är lovat varmare så jag kaske vårbadar Filo i helgen som kommer. Vi får se. På torsdag ska jag se Cardigans på Grönan och på söndag ska jag mest troligt till loppisen i Enköping. Det är ju en bit att åka men det vore ju nice att hitta nåt bra. Inte för att jag DIREKT behöver nåt men man vet ju aldrig vad som finns. Nä jag ska nog gå ner till Hemköp ändå och köpa mig nåt gott. Är rätt trött och tror inte jag kommer vara uppe länge (var vaken rätt sent igår och vaknade ändå hyfsat tidigt) men ändå.
 
Svårt att tro att de här två slogs som tusan för en månad sen. <3