Onsdag/Torsdag

Red Filo igår. Pärlan & Spursen hade vart inne hela dan och skulle sova inne, dessutom var Brutus ute när jag kom så både Filo & Stjärnan väntade när jag jag gjorde sällskap ner med Brutus medryttare. Tog ut Filo och det gick otroligt bra upp, inte ett skrik! Vet inte om det berodde på att vi var två eller vad. Han var lite spänd, men OK. På gården kom det ett svagt pip men då buffade jag honom lite på mulen och så slutade han. Sen var han lugn när han såg de andra i stallet. På gången var han stencool, inte sådär otålig som han kan vara. Allt gick bra ut & hem, varken bättre eller sämre än nån annan gång egentligen (rätt chill ut, rätt bråttom hem) men jag kunde varva halvlång tygel med kort och när jag har kort upplever jag inte att han lägger sig mot bettet lika hårt nu som han gjort tidigare. Tvärtom är det en ganska lätt kontakt och han saktar av något. Däremot så skrek han inget när vi kom hem igen så det var bra!
 
<3
 
 
På väg ut. LJUSET 19:30 alltså!
 
Tyvärr har han klättrat lite mer, på båda. Jag vet inte. Ingen är skadad och de är fortfarande nya ihop. Framför allt är Kerstin mer chill i saken än jag och hon är inte den som inte säger ifrån så jag avvaktar så länge hon gör det & ingen verkar påverkas av det. Det är ju vår så det kanske släpper..? Jag vet inte. Det känns inte bra men jag vill också så hemskt gärna ha honom här. Inga andra bra stall her ledigt heller så ja nä. Avvaktar.
 
Idag kom mamma och jag har semester 5 dagar (inkl helgen men ändå) när hon är här. Vi for ut till Filo och sa hej och fyllde på hö och pratade med Kerstin. Jag tog med magmedicinen upp till stallet, förhoppningsvis hjälper det för både Filos lösa mage & Pärlans med. Lite oklart varför det är så, höet borde han vant sig vid nu men det har nog vart en del stress innan pga mat/ensam och nu är det väl stress pga ny flock osv. Plus flockledare, och så kan ju tävlinghästarna vara borta från hagen en halv till en dag ibland pga träning osv och han har väl inte riktigt hajat det än. Hur som. Imorgon tänkte jag rida lite på ridbanan eftersom mamma är här, blir lite bökigt att rida ut i skogen eftersom det är rallykalle hem.
 
Jag & min finis idag <3
(Sorry för kass kvalité, snodde från mammas fb)