Trött matte & lös mage

Dödstrött efter att ha jobbat idag. Borde nog inte men behövde skriva ut saker och slänga in matlådor så vadfan. 


Gav Filo hink dvs fick handmata honom för han tycker verkligen inte om magmedicinen och han är ju inte den som är knusslig med mat exakt.. Den verkar ändå inte hjälpa, han är ändå lös. Jag fnular lite på om det kanske är munkpepparn. Den har jag ju inte gett hela tiden men jag vill få för mig att han är lite mer lös nu än innan och tidigare kan det ju vart foderbytet & hovarna.

Munkpepparn verkade inte göra nåt ändå tror jag. Nu åker jag bort på söndag och då får han ingenting förutom silage & morötter iallafall, så efter jag kommer hem tänker jag att jag stryper allt annat än silage. Inte för att han får särskilt mycket nu men ändå. Tänker att han bara får lite Primero efter ridning och inget mer förutom nån morot här & där. Han har fått loppfrö nu men nu börjar det vara lite gräs i hagen så jag tänker att jag kanske kan chilla med den. Blir det ingen skillnad av det tänker jag att jag får köra en kolla masken så jag iallafall kan utesluta det.

Annars vet jag inte. Fått tips av Linda (tack!) om en annan medicin, för vissa funkar jäst, för andra fil. Samtidigt vill jag inte hålla på att strula med olika saker fram & tillbaka då han kan vara känslig vid foderbyten. Just därför jag tänker att det kan vara munkpepparn, då jag slängde på det rätt snabbt i panik.