Wihoo!

Eftersom det fan inte är ofta här i livet en får känns att fan vad bra allting är, så passar jag på att säga det just nu när jag känner så; fan vad bra allt är just nu! Efter jodopaxomslag 2 ggr/dag lördag & söndag + en gång måndag fick två hovar (på höger sida) grönt ljus och jag ska fortsätta varannan dag på vänster sida där lite fanns kvar. Han har fått stå de dagarna & i måndags då mamma var här och tiden inte riktigt räckte till med mer. Eftersom jag gjorde omslag igår morse valde jag att ha idag att hoppa över och red idag.
 
Det gick RIKTIGT bra. Han var lite tassig först på vägen men den är ju hård och smågrusig med inte mycket vägren så jag förstår det. På slingan var han fin, kunde tagga till ibland men var känslig för min sinnesstämning och chillade. Red mest på halvlång tygel, korta bitar på kort och en bit på lång. Traktorn som harvar var där men han brydde sig inte om den när han väl såg att det som lät bara var en traktor. Mer chill idag på rundbanan och mer accepterande att gå i kanten - kunde till och med rida på lång tygel en bit! Rider bara genom och ut men han fattar ju vad det är för nåt liksom.
 
Kort tygel förbi Kvarngården och sen lång tygel från bron och HELA VÄGEN HEM! Han ökade på en handfull gånger men då räckte det att jag tog lite i tygeln och sa luuugn så chillade han sen. Ja det känns ju inte som en slump att detta kommer samtidigt som rötan läker ut direkt. Fan vad skönt. 
 
Efter inte ens två dagar i tråkhagen fick han gå tillbaka till vanliga hagen på lördag kväll och han är så glad för det. <3
 
Mer skönt? Fick helt oväntat dryga 1600 spänn! När händer det liksom? Long story short så lyckades Steve fixa så Emeline's pojkvän fick min biljett till det convention som var i helgen, så jag fick betalat för den ändå till slut! Så sjukt bra!! Även om jag haft så mycket utgifter just nu och mest skulle behöva täta hål med de pengarna ska jag ändå vara lite egennyttig och spendera dom, eftersom alla skattepengar ska gå till sommardäcken jag köpte i fredags och jag inte räknat med dessa pengar alls så tänker jag fan göra det! Vet precis vad jag ska köpa, så såå pepp :)
 
Och ÄNNU mer skönt, på tal om pengar, är att jag äntligen tagit tag i att söka ett nytt lån som jag ska ha till att betala av mina två utmaxade kreditkort och lösa mitt nuvarande lån. Det kommer minska min månadskostnad med 1300 kronor/månad (!!) och ca tio ton ångest från mina axlar. Summan blir ju densamma oavsett men eftersom jag har längre återbetalning på lånet så blir nuvarande kostnaderna mindre. Sen vet jag ju att kostnaderna över tiden alltid blir mer med lån med vadfan vem har inte ett lån idag. Sååå skönt att jag tagit tag i detta! 
 
Also; Rom med mamma om 12 dagar. 
Och: Snubblande nära mitt viktmål efter femti tusen år. 
Ja. Just nu är livet rätt så najs alltså. För en gångs skull.
 
Galet. SÅ nöjd med att ha tagit mig tillbaka.
Ulrica

SÅ underbart att läsa! Glad för din skull :)

Svar: Tack! :)