Chill slut på veckan

Tömkörde i onsdags, ville ändå ha rört på honom även om han gått må/ti och vi skulle ha lektion dagen efter. Förra veckan hade vi ju en olycka med tömmarna men det verkade inte ha gjort nåt bestående men för det var som vanligt att tömköra. Lite småbråttom hem bara men det var han må/ti med och jag tror det mest är mentalt för att han var själv en stund i måndags och har vart lite ängslig efter. Det kommer släppa. 


Natten till torsdag sov jag tre timmar eftersom jag googlade på sadelknutor och biltermostater i flera timmar (...) så jag grät inte exakt blod igår när min lektion blev inställd eftersom min instruktör skadat sig lite. Bara jag hinner med en avstämning innan DM:et i slutet av månaden är jag nöjd. 

Det har för övrigt löst sig med transport, Kerstins buss är klarbesiktad och skulle det vara så att hon behöver den i sista sekund själv så ska Mikaela följa med som groom och hon har släp så det löser sig hur som! Jag ska hjälpa till att grooma åt henne i gengäld i September :) Jag anmälde oss bara på kul, jag förväntar mig inget resultat utan bara för erfarenhet. Och kul som sagt. Känns skönt också att nu kunna veta att bussen finns. Så ofta startar inte hennes hästar och det är sällan hon är iväg på helger utan snarare veckodagar. Ändå lite pirrig då det vart sånt strul med lastningen sist men tror & hoppas det går bättre med buss än släp. 

Idag är det just start i Gävle för Pärlis, så de är borta nu när jag kommer ikväll. De har sista starten vid 22 så lång kväll för dom. Jag vet inte vad jag ska hitta på med mitt skrutt men är eftertrött från förrförra nattens brist på sömn så det blir inget överdrivet seriöst eller mycket. Kanske bara en promenad, det var ju ett tag sen. Jag får se när jag kommer ut! Imorgon hoppas jag att jag kan rida med L, och på söndag ska Klara komma och hälsa på så då tänkt jag att vi kunde tömköra eftersom hon inte är nån hästmänniska. Om jag inte får upp henne på ryggen vill säga ;)