Drömmen om en gård.. eller ett hus..

Jag är så himla avundsjuk på min internetkompis My som nyligen flyttat till (vad jag tror är) en vinterbonad sommarstuga. 


Min största dröm är ju en gård där jag kan ha hästen, och den drömmen kommer nog aldrig att ske eftersom jag bor i Stockholm. Det går ju att flytta, är inte fast så men då behöver jag ju först ett jobb som gör att jag har råd med en gård. (Och tid..) Jag lever fortfarande i nån vag fantasi om att man kanske kunde dela på en gård om man var några stycken hästägare. Ofta kommer det ju gårdar med flera hus osv. Och jag har ju alltid vart positivt inställd till kollektiv. Men den drömmen känns hopplös, folk ska bara bo i tvåsamhet hela tiden. Och tro mig, jag om nån behöver eget och har stort behov att vara ifred och få stänga om mig. Önskar bara att det fanns fler hästmänniskor som kunde tänka lite out of the box. Som jag också kände.

Jag blev helt paff när jag såg att det lilla hus hon köpt, det är SÅ fint verkligen. Nån egen gård eller hus kommer jag ju aldrig ha råd med. Men en vinterbonad stuga en bit ut från Stockholm med rimligt pendelavstånd..? Det skulle faktiskt kunna funka rent ekonomiskt. Bara nu finns det en jättefin i Riala men sen får jag stora stressskälvan för att jag inte kan nåt om bostadslån och vad man ska kolla på i ett sånt hus och herregud bara göra det och hitta stallplats där och sen blir det för mycket och så stänger jag Hemnet-appen.

Men det är ju nåt att suga på alltså. Jag måste säkert betala av mitt Blanco innan jag får ett rimligt bostadslån ändå antar jag, så det är inte som att det kommer hända snart i vilket fall. Och jag ÄLSKar ju min lägenhet, och Väsby och min nuvarande stallplats. Så. Ja. Men alltså. Tänk att få ha ett helt eget litet hus. Och tänk om ens egna häst var precis bredvid.. drömmen.

Linda

Vilken intressant tanke om kollektiv.
Synd att jag aldrig skulle kunna tänka mig Stockholm =)

Svar: Eller hur! Jag skulle kunna tänka mig nåt annat än Stockholm, men då måste man ju hitta ett jobb också. Vilket oftast blir knepigare utanför Stockholm..