Gårds/Hundvakt

Pärlan tävlar på Åland imorgon och M kör, så det blev så att jag ska vara hundvakt åt hennes hund, så jag ska sova hos Kerstin imorgon natt. Är faktiskt ganska pepp på det, det blir som en liten helg-staycation! Jag hoppas att jag ska få se hästarna ligga ner och sova, de gör det rätt tidigt på morgonen vet jag. Vill sååå gärna ha ett foto på Filo när han ligger ner. Pärlan & Spursen kan jag ibland hitta när jag kommer på dan men aldrig Filo. Och jag kommer sällan på morgonen, på vintern är det skönare men nu när det är sommar tar jag gärna lite sovmorgon annars.


Jag hoppas Kerstin har sitt wifilösenord nånstans så jag kan se Defenders, men annars gör det nästan inget om jag är utan internet & Netflix. Tänkte iallafall blogga ikapp mig, städa foderrummet i stallet & absolut ta en solnedgångskaffe nere på bryggan. Kanske ta med en bok. Och såklart ta lite promenader med Ari som jag kommer vara hundvakt åt, tänkte att jag skulle ta med honom när vi rider. Han är så himla lydig så han kan vara lös, han kommer när jag ropar även fast jag inte är "riktiga" matte. Men han gillar mig, han är på gården rätt ofta så han känner mig.

Hoppas Filo är på lite bättre humör i helgen, han har vart lite smågrinig senaste dagarna. Tänker att det säkert berott en del på att jag är lite låg och säkert en del på pälssättningen med. Tänkte rida honom hela helgen inkl idag, har blivit si och så med motionen senaste två veckorna känner jag. Motivationsbristen gör en del för min ork och mitt humör men jag tror att jag bara måste ge mig genom det istället för att bara ge upp och gå ur vägen. Tycker att jag faktiskt mår lite konstigt, är inte sjuk men har haft lite konstiga blodsockerfall i veckan som är väldigt ovanligt för mig. Kommer inte på nån direkt orsak heller, tänker att jag kanske har nåt i kroppen som håller på att stötas bort och att det kanske är relaterat till att jag är lite låg. Hoppas hursomhelst på en mysig helg på gården och att det ska ge mig en liten boost.