Torsdag + Ullaredshelgen

I torsdags bakade jag scones och tänkte ta det lugnt, städa hemma. Sen ringde Helena och behövde hjälp med hästar på rymmen, så jag väntade in sconsen och sen åkte jag dit och mötte upp med henne & Johanna & Tommy. Vi fångade in Sudde, Grane & Carltex och ledde dom till G-torp där de fick gå ut i sommarhagen. Åkte sen och kollade på A's nya sto med 3 månaders föl, SÅÅ söt. Herre <3 Sen kaffe i G-torp och vid 15 åkte jag direkt till stallet och red ut på Filo.


Han var SUPERFIN, verkligen. Bromsade väldigt bra själv i backar, lyssnade bra och tog bettet för kanske första gången själv. Vi red Grönanrundan från Emmylundshagen. Var supernöjd med honom hela vägen! 

När jag var klar där svängde jag in på Hemköp och köpte lite vegokorv, sen tillbaka till G-torp för grilla och mys. For hem runt 21 tror jag. Så mysig dag <3

På fredagen hade jag tänkt att rida men det regnade äntligen så jag blev lite lat och kände att en dag hit & dit inte gjorde mycket. Fyllde upp alla tre hölådor till bredden inför att jag skulle vara borta, sen åkte jag till Västerås på kvällen. På lördag morgon åkte jag & Carin till Ullared, vi hade bokat boende på ett supermysigt B&B i närheten av Gekås. Vi shoppade nån timme och åt i Sportbaren, jag köpte främst hästsaker första dan. På söndagen blev det mer shopping & mat innan vi for, då tog jag resten av varuhuset. Är faktiskt väldigt nöjd, det blev ju ett par tusen men jag köpte främst saker jag tänkt (allt hade de inte eller så var det inte värt det - ville t ex ha en strykjärnssteamer men de hade bara en modell för 500 och det finns billigare). De få saker jag köpte utanför shoppinglistan var ändå praktiska saker (t ex tygelreflexer) eller saker jag var supernöjd med (två fina klänningar).

Jag var hemma 18:30 tror jag, åkte direkt till stallet och inget hö behövdes för de hade kvar men jag fyllde på vatten och lämnade MSM-hinken jag köpt till Kerstin, samt gosade lite med glad häst.