Wiiiii!

Vet ni! Knutorna/utslagen eller vad det nu är minskar! Dels är det flera av de befintliga inkl några av de äldsta som blivit mindre och många av de nyaste som inte blivit så stora känns knappt alls. Åååhhhh vad skööönt! Senaste veckan har det vart lite svalare och bara varmt på dan/em, samt regnat lite vissa dagar förra helgen & denna. Jag har sen ja kanske en vecka också börjat tvätta ryggen med klorhexidinschampoo efter ridning (inte vid tömkörning/vila, tänker att det är främst vid ridning som det riktigt kan gnuggas in skit osv). Men helt ärligt tror jag det främst är vädret & temperaturen som gör det, det var lite kallt idag efter regnen så kanske 15-16 grader bara efter regnet, han blev inte ens svettig under som han blivit nu tidigare bara för att det är varmt. Vi skrittar ju bara liksom så det är inget arbete som ska ge nån större svett, det som vart i sommar är ju bara pga värme & torrhet. Ska vara lika och t o m lite kallare kommande veckan, inget jag normalt sett skulle hurra över i mitten på Augusti men nu känns det superskönt! 


Vart himla trött hela helgen, vi hade en riktig slaktarfredag på jobbet förra veckan.
Hoppas det blir mer chill kommande veckan då C & R är tillbaka. Kan inte gå runt och vara såhär trött hela helgerna. Jaja. Har iallafall fått tvättat (mest hästsaker dock, var dock välbehövligt) & städat vardagsrummet, det har sett ut som ett bombnedslag i två veckor så det var SÅ nödvändigt, köket ser också OK ut och jag har oljat in min nya gjutjärnsstekpanna och haft den i ugnen en timme. Oklar på varför det behövdes men det skulle tydligen vara så. 

Visst blir sånhär fläta fin? Synd bara att jag inte kan den och bara höftar, så så fort han rör sig faller manen ur typ. Försöker verkligen googla & youtuba hur jag ska göra men alla skriver bara "gör en normal inbakad fläta" som om alla kan det! Skulle också vilja göra sådär så flätan ligger mitt på mankammen, då gör man en "inbakad fläta men tar från båda håll varje gång" jahaaadu. Tack för info. Jaja. Nån dag kanske nån lär mig.