Mitt i natten

Nu sitter jag i en taxi på väg hem från stan, har inte vart och festat även om jag for hemifrån vid ett och hem nu. Kan inte berätta varför, det är inget dramatiskt eller hemligt men jag bara får inte. Iallafall.


Var i stallet på förmiddagen, mockade åt Pärlan och fixade lite i boxen där min häst ska stå (iallafall till en början). Fan, kom på just nu att jag glömde köpa saltsten när jag var på Granngården efteråt. Får svänga förbi Hööks på måndag. Körde Pärlan som var suuuperfin! Verkligen perfekt. Körde ett fullt varv slingan + två via rakbanan, sen tre varv intervall på banan, halvt varv skritt, ett & ett halvt intervaller och sen ett varv avjoggning innan vi for hem. Jag hoppas jag ska ha tid att fortsätta köra Pärlan iallafall på helgerna fastän jag har egen häst för jag tycker det är superkul. Däremot gråter jag inte om det inte blir nån mer ridning på henne :)

Efter stallet for jag till Granngården och köpte det jag tycker är det enda viktiga jag saknar till hästen dvs ryktborste, skrapa & en bra rotviska. Blev från Borstiq, hört så mycket bra om dom. Köpte även en fin rosa man/svansborste.

Sem har jag sovit ett par timmar för att orka med natten och takterna satt i från nattarbetet på Ritazzan. När jag skulle vända dygnet för natt inför första natten brukade jag alltid gå och lägga mig vid fyra och sova 3-4h. Imorgon ska jag försöka gå upp rätt tidigt. Kommer vara trött hela dan men ska inte göra något speciellt (det var därför jag var i stallet lördag ist för söndag). Och så är jag ledig på måndag så då tänkte jag städa i stallet rätt mkt och göra i ordning boxen.