Balans i mat & livet

Jag skrev ju tidigare om att jag användt Lifesumappen sedan November och hur bra den funkar för mig. Jag äter mer jämnt fördelat kolhydrater/protein/fett, men även jämnt som i fördelat över dagen. Middag är och förblir en issue men jag har hittat nån balans som funkar för mig. Svårast för mig är fan helgen! Där hittar jag ingen balans alls och äter ofta för lite. Antingen är jag i stallet och även om jag TRYCKER i mig huuur mycket som helst så matchar det inte vad jag blivit av med efter 5h stall. Eller bara idag när jag inte gjort ett smack mer än att ha en netflix & chill-dag hemma. Åt scrambled tofu till brunch vid 10-11 kanske och det står jag mig på SÅ länge. Sov även en tupplur och nu ska jag äta ungsstekt potatis och min Lifesum ser ut såhär. 
 
650 kalorier kvar är en hel måltid till och jag är verkligen inte hungrig! Men det gör inget exakt. Det ser ju inte ut såhär alla dar och det är huvudsaken. 100% jämnt alla dagar blir det inte, i torsdags köpte jag en påse lösgodis och då var kaloritaket rött rött rött.. haha. 
 
 
 
Annars haft en riktigt chill dag. För första gången på riktigt länge en avslappnad dag då jag verkligen längtat efter en vardaglig dag i stallet. Jag bläddrade tillbaka i bloggen och läste om Januari då jag hade Honey och det upphör ALDRIG att förvåna mig hur mycket en ständigt utvecklas och lär sig. Jag var INGEN pushover eller dummy då, och ändå slår det mig hur mycket jag och min relation och kunskap till hästar utvecklats ÄNNU mer sen dess! Så glad att jag skrev relativt öppet om hur jag mådde (även om jag maskade mycket för att inte trampa folk i stallet på tårna, om de läste, och skrev lite väl övertydligt ibland för att jag ofta kände att jag behövde förklara mig - för vem då egentligen?). Det gör mig så trygg när jag får rädslevågor om jag klarar att köpa häst. Jag var redo då men jag är ännu mer redo nu. 
 
Mår väldigt bra nu. Känns mer och mer som att det definitivt var PMS som triggade SADn den där veckan, måste verkligen tänka på det nästa månad. Det är inte så mycket jag kan göra för att förhindra det. Kroppen mår som kroppen mår. Men jag kan vara mer rättvis, vara mer nogrann med saker jag slarvar med (skärmtid innan sömn, vanligtvis) och planera veckan noga så jag ser till att få mycket ljus (lunchpromenad?) och träning inför och under. Nu ska jag äta potatis och kanske göra lite mackor så de där siffrorna går upp lite nånstans. Och fortsätta se andra säsongen av iZombie. Åh vad den är bra.