Dipp

Sorry för tystnad. Haft en extremt dålig vecka pga SAD. Det tog ett tag innan jag insåg att det var det, först sov jag bara dåligt "utan anledning" men när jag var helt omotiverad av att rida och var helt känslokall för allt insåg jag vad det var. Det är det äckligaste jag vet med denna sjukdom, när jag blir sån. Jag noterar att jag borde vara glad/ledsen men jag är bara helt blank. Det har vart bättre senaste åren än vad det varit förut, min gryningslampa + att jag kan ha ljuslampa på jobbet gör supermycket. Istället för ett helt förstört halvår så har jag bara epiosder ibland, som denna. Extremt temporärt bipolär är också en sak jag blir, när det är som värst blir jag extremt påverkad av saker som går bra/dåligt, på en sån extremt låg nivå. Jag vet inte exakt vad som triggade denna gång eller om det ens går att jag triggar det men det är mycket på jobbet (alltså helt vansinnigt mycket), jag har inte tränat (eftersom jag knappt sovit) & inget har vart direkt positivt.
 
Helgen har dock vart bättre. Igår TVINGADE jag mig iväg och träna, och jag säger tvingade för det är som att två personer tjafsar om det i mitt huvud, flera gånger försökte jag samtidigt både övertala mig själv att stanna hemma och att åka. Jag körde bara 25 minuter överkropp men bättre än ingenting, det kändes bättre efter. Hämtade ut ett paket på ICA på väg hem och köpte lite varor. Jag hade en bonuscheck så det blev halva priset, vilket gjorde mig extremt glad (eh ja bipolär som sagt), och sen när jag handlade på Hemköp efter (billigare där) så mötte jag Anders som jag inte träffat på evigheter och pratade med Helena i telefon lite. Det var så kul, jag gick in på Hemköp med lapp & bläddrade samtidigt igenom Hemköpsappen för att se veckans erbjudanden. Då tappade jag lappen, och när jag böjde mig ner för att plocka upp den hör jag "nu är det nån som tappade en lapp här" och jag tänker att vadfan är det här för gubbe, och BLÄNGER upp på.. Anders. Haha! :)
 
Sen har jag fortfarande sovit konstigt i helgen men mått lite bättre psykiskt idag och har både mockat & ridit popcon-Pärlan (som var suuuuperspänd) så jag har fått röra mig ordentligt. Vi red Borgbyvägen längs med vattnet och det var skitmycket folk ute och gick/joggade/grillade/åktre skridskor (det värsta av allt). Men det gick ändå rätt bra och blev bara ett väldigt litet tvärstopp i trav (& ett par i skritt t ex när folk satt och satt på en brygga på ett enligt Pärlan YTTERST SUSPEKT sätt..) och jag var beredd. Får se om det blir nån ridning imorgon, ev skulle Kerstin in till Valla med dom men det var beroende på vädret. 
 
Nu har jag precis gjort tre olika rätter till matlådor (lins/bönsoppa, pasta & spenat/sojafärs och ris & currygryta), jag tro det svalnat medan jag sett på de sista avsnitten i säsong två av Jane the Virgin. Gud vad jag älskar den serien alltså <3 Även sett klart på Skam i helgen och alltså wow, tredje säsongen var verkligen den bästa. Trodde aldrig jag skulle tycka att Isaks säsong skulle vara det men den var ju bara så bra! Hans kompisars reaktioner när han berättade att han var gay alltså <3 
 
Gulle-Kingen <3 Världens sötaste gubbhingst.
 
Popcorn-Pärlan