Måndag

Idag mår jag mycket bättre! Fick också min mens idag och det slog mig att jag aldrig tidigare funderat på om det finns nån koppling mellan SAD-dipp och PMDS. 


Jag har mensvärk när jag HAR mens och mår lite illa och kroppsvärk och så men sällan nåt innan. Intressant. Känns inte helt otroligt att det finns nån koppling då jag dom sagt blir känslig för allt och depression och PMDS är sammanlänkat. Att jag inte tänkt på det tidigare! Måste komma ihåg det nästa gång jag får en dipp. Och vara lite extra vaksam veckan innan nästa månad.

Nu känns allt "som vanligt" igen. Skönt. Tror detta blir en bra vecka, stallet & yoga & på onsdag ska jag på en intressant föreläsning med Elin. Den är på Vasamuseet och handlar om när svenskarna skulle kristna samerna. 

Väntar på bussen nu & sen är det ut till stallet. Hoppas på en lugnare tur idag men det är ju mörkt och då blir det öronproppar, så förhoppningsvis.