Första semesterdan!

Hade en helt fantastisk första semesterdag igår! Sov till 10 (det händer aldrig, ens på helger) och låg sen i sängen och chillade med Joe en stund. Sen städade jag köket, diskade två-tre maskiner, rengjorde spisen (på utsidan), rev upp ett gammalt lakan till trasor, tvättade fönstrerna på loftgången på utsidan + torkade av alla fönsterbläck. De var såå äckliga, har verkligen inte prioriterat det alls i vår så det var så skönt att få det gjort! Bakade scones och åt de på loftgången, läste lite Amber (av Roger Zelazny, köpt hela serien som en bok), plockade upp allt i påsarna i garderoben och även allt som hängde i badrummet.

Jag vet att många som känner mig kanske inte tror det men jag tycker faktiskt det är rätt kul att städa. Men jag hatar att behöva lägga tiden på det för det är så få timmar på dygnet som det är. När jag var klar for jag till stallet, jag och K fixade upp hö direkt och sen red jag Pärlan. Det var så sjukt länge sen! Vi red Norrortsledenrundan fast åt fel håll, hon var lite jobbig som hon är, tyckte hon hade märkbart sämre balans men det kan också ha vart att jag hade M's sadel som jag haatar, den är så sjukt oskön, och jag har inte ridit Pärlan på flera månader, jag gör ju väldigt lite med henne nu för tiden då K får hjälp av (annan) M att köra, hon kan ju så det blir nog bättre träning. Jag kör ju bara på känsla och vet inte hur man travtränar. Men idag behövde hon gå och jag hade ju tid. Men jag saknar inte att rida henne supermycket, hon är ju så tittig. Alltid funderat på vad det skulle göra om nån fokuserade på miljöträning osv med henne. Om det går bort helt eller inte, men jag tror hon att lite alltid skulle vara kvar, mycket är nog i peronlighet tror jag.

Sen tog jag in grabbarna, Spursen fick äta och så fixade jag med Filo, red ut med schabrak under barbackapadden men den gled bak så mycket, det var irriterande. Tog av sidolapparna efter för att de dels behövde tvättas, och så kan jag ta remmarna genom hålet i schabraket då. Vi red förbi Emmylundshagen & genom skogen på Filos förslag, jag tittade efter en stig som jag ser på Google Maps men jag fattar verkligen inte var den ska vara. Problemet är dessutom att GPS:en dör i skogen + att den stigen bara syns på Google Maps på dator, inte på mobilen. Jag får se om jag hittar den från andra hållet. Istället red vi ner mot torpet och in på en väg där, men blev stoppade när ett träd fallit över den vägen och det var omöjligt att rida runt det, det var så mycket stora stenar, klippor och träd i vägen så det gick inte. Det var inget stort träd så jag tror att jag kanske hade orkat flytta på det men jag hade inte kommit upp på barbackapadden igen så efter visst dividerande, försök få Filo att gå över ändå (det var kanske 40 cm eller så) och lite tjafs när Filo plötsligt blev jätteirriterad på att vi bara stod där så vände vi. Jag tänkte rida hela Grönanvägen hem men schabraket hade åkt bakåt mer så vi tog samma väg tillbaka.

Medans Filo åt tog jag ut Pärlan, hämtade grabbarna och var ner till K en sväng men hon var borta på middag hos nån så jag gick upp i stallet och mockade rent i Pärlan, Spursen & Filos box (de är bara inne kort efter träning/för att äta et c men kissar ofta då) innan jag åkte hem. Var i stallet 6 timmar (!) och var så hungrig så jag nästan var yr när jag handlade, när jag kom hem åt jag bara chips och vin, hahaha! Oh well! Är det semester så är det, ska försöka äta bättre idag dock. Avslutade dagen med ett bad och Donkey Dong 2.