Senaste dagarna, kommande dagarna & tillbaka till verkligheten

Igår fick Filo hagvila (som jag kallar det när jag bara tittar till honom i hagen utan att göra nåt annat), eftersom Brutus ägare inte är här och ingen medis heller typ så blev det jag som fick skrubba stallet. Inte för att jag exakt var tvingad men det blev rengjort så dåligt på väggarna så det var tvunget och jag har bara inte i kroppen att låta det vara när vi väl börjat städa (tänk om samma känsla fanns i egna hemmet..). Så jag har gjort det lite i omgångar, på söndagen tog jag Filo & Pärlans bovar in och utvändigt + väggen mot foderkammaren. På måndagen tog jag Spursen box invändigt och igår tisdag alltså Kingens + mittenboxen, ytterväggarna och spolspiltan. Det mesta torkade över natten så jag började ta in det mesta idag, och satte in lite spån & halm i Pärlans box men vi behöver halma upp mer där sen. Men nu är det mesta gjort och jag kan med gott samvete vara borta i helgen. De äter inte supermycket hö faktiskt så jag ska moffa fullt i alla tre lådor på fredag så borde de överleva på bra. Kerstin kan köra in med fyrhjulingen vid behov (men det är bättre för hennes kropp om hon inte gör det) så det är inte exakt nån panik.
 
Idag red vi runt Fornbodaängen, han var väldigt fin på gångvägen längs Norrortsleden men det var typ det enda. Jag hade glömt spraya innan vi red ut så det var mycket flygfän vilket alltid får honpom att stressa på lite, sen var han inte riktigt på humör och tyckte att vi kunde vända, alternativt villle bara äta tistlar. Sen så fort vi kom ut på rakbanan igen slappnade han av och ännu mer hem så det var verkligen bara tjurtjafs. Men han måste ju få ha det ibland också :)
 
 
 
Jag åker till Carin i Westerås på fredag em/kväll tänkte jag och så åker vi ner mot Ullared på lördag morgon och shoppar några timmar, sover där och sen blir det mer shopping + hemfärd på söndag. And that was my vacay. Utan planer gör det ju egentligen inget, men visst känns det kort. Nu har det vart så segt med vädret och vattenbristen (det regnar fan i hela jävla Sverige inkl resten av Väsby förutom i vårt stall, vi BEHÖVER regn för det är så sjukt torrt och vi har noll återväxt), jag har mest bara chillat hemma när jag inte vart i stallet men jag känner heller inte att tre veckor hade gjort så stor skillnad, inte i år.
 
Hemma har jag iallafall kommit ikapp med all tvätt vilket är skönt. Jag behöver dock städa men jag tänker att jag ska ta tag i det nu när stallet är klart. Vill verkligen kunna gå till jobbet nästa vecka och INTE känna att jag har saker jag behöver göra hemma för veckodagarna blir ju alltid fullbokade pga stall och på helgerna blir det inte högprio heller då jag vill chilla lite. Det samlar ju lätt på sig liksom. Nej nu ska jag ner och hämta några täcken i bilen som jag tog hem för att tvätta, vinnartäcket kan ju vara lite kul att ha på honom på DM:et även om vi inte kommer vinna nåt ;) och fleecetäcket är sjukt skitigt så jag tänkte dränka dom i såpa i badkaret. Och kaaanske börja städa hallen eller köksbordet?
 
Just när jag borstat klart idag kom Kerstin. Då när jag lämnade honom tyckte han det var en bra idé att rulla sig.. morr.. :)
 
Det är liksom så kul med kutterspån i halvmeter lång man..
 
- Haa-ha!